Ioana Palamar expune „Autoportret“ la Ateneul Tătăraşi din Iaşi
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioana-palamar-expune-autoportret-la-ateneul-tatarasi-din-iasi/

Ateneul Tătăraşi şi Universitatea de Arte „G. Enescu“ organizează expoziţia „Autoportret“ aparţinând tinerei artiste Ioana Palamar.

Un articol de Andrada Văsii|14 iulie 2013

Ateneul Tătăraşi şi Universitatea de Arte „G. Enescu” organizează expoziţia „Autoportret” aparţinând tinerei artiste Ioana Palamar.

Ansamblul lucrărilor care face parte din proiectul „Aprofundarea sinelui” a fost gândit gradual, în sensul că presupune reprezentarea picturilor care înfăţişează ochi deschişi, respectiv autoportrete cu ochi deschişi, precum şi lucrări în care autoarea s-a reprezentat din semiprofil, apoi din profil cu ochii întredeschişi, închişi şi închişi.

Mâna – alt element artistic

Nu în ultimul rând şi mâna este considerată a fi oglinda sufletului. Poate că uneori ne acoperim chipul cu diverse măşti, înlăturând orice brumă de sinceritate, pe când mâna ne trădează cel mai bine caracterul, şi temperamentul, deoarece apare adevărată.

Tehnica de execuţie a acestor lucrări este foarte variată, deoarece presupune tehnica culorilor în ulei, colaj, encaustică etc. Suporturile utilizate sunt diversificate; s-a apelat la suporturi clasice, cum ar fi pânza, pfl-ul, sticla, dar şi la plastic, foaie de pergament etc.

Conceptul acestui proiect are în vedere contrastul exteriorizare – interiorizare; ochi deschis – ochi închis, deoarece se redau etapele de la starea de comunicare cu privitorul la etapa medie care semnifică un început de interiorizare şi de întoarcere înspre sine. Ulterior s-a recurs la ultima etapă de introspecţie şi de detaşare completă de spaţiul exterior.

Info:

Expoziţia va fi deschisă publicului spre vizitare până pe 30 august 2013.

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Modernism.ro

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..