Irina Margareta Nistor – în comisia de selecţie a concursului de proiecte CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/irina-margareta-nistor-in-comisia-de-selectie-a-concursului-de-proiecte-cnc/

Irina Margareta Nistor, Andrei Ujică şi Florin Şerban se numără printre membrii comisiilor de selecţie ale concursului de proiecte organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) în 2013.

Un articol de Andrada Văsii|12 decembrie 2013

Irina Margareta Nistor, Andrei Ujică şi Florin Şerban se numără printre membrii comisiilor de selecţie ale concursului de proiecte organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) în 2013.

Comisia de selecţie a proiectelor cinematografice pentru secţiunea filme de ficţiune (lungmetraj şi scurtmetraj), producţie şi dezvoltare de proiecte este formată din Irina Margareta Nistor – critic de film, Irina Chiriţă – producător, Doina Ruşti – scriitor, Andrei Ujică – regizor, Florin Şerban – regizor.

Comisia de selecţie a proiectelor cinematografice pentru secţiunea filme documentare este formată din Lucian Pricop – producător, Ionela Bănărescu – producător şi Iulian Comănescu – analist media, producător.

Comisia de selecţie a proiectelor cinematografice pentru secţiunea de filme de animaţie, producţie şi dezvoltare de proiecte îi are în componenţă pe Radu Igazsag – regizor filme de animaţie, Ruxandra Grecu – jurnalist, Florin Barbu – critic de film.

Citiţi şi: Corespondenţă de la Berlin „Luminiţa de la capătul tunelului“

La mijlocul lunii noiembrie, Centrul Naţional al Cinematografiei a anunţat organizarea concursului de selecţie a proiectelor cinematografice în vederea acordării de credite financiare directe pentru producţia filmelor şi dezvoltarea proiectelor cinematografice, notează Mediafax.

Perioada de depunere a dosarelor de concurs – la secretariatul CNC – se va încheia pe 13 decembrie 2013, ora 15.00.

Irina Margareta Nistor

Irina Margareta Nistor, la festivalul de Psihanaliză şi Film

Potrivit site-ului CNC, totalul fondului alocat pentru sesiunea I de concurs şi selecţie de proiecte cinematografice pe 2013 este în sumă de 30.000.000 de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului de administraţie al CNC nr.195/11.11.2013.

Astfel, 15% (4.500.000 de lei) va fi alocat pentru lungmetraje de ficţiune debut, 5% (1.500.000 de lei) pentru scurtmetraje de ficţiune, 10% (3.000.000 de lei) pentru documentare, 10% (3.000.000 de lei) pentru filmele de animaţie, 59% (17.700.000 de lei) pentru lungmetraje de ficţiune, 1% (300.000 de lei) pentru dezvoltarea proiectelor de filme, lungmetraj de ficţiune, documentare şi de animaţie.

Valoarea maximă a creditului direct pe care îl poate obţine un producător pentru proiectele declarate câştigătoare la concursul de selecţie sesiunea I 2013 este de 15% (4.455.000 de lei) din creditul direct alocat pentru producţie.

Regulamentul de concurs, precum şi orice alte informaţii se pot obţine de la adresa de internet www.cnc.gov.ro şi de la secretariatul tehnic al concursului.

La concursul organizat anul trecut de CNC, regizorii Nae Caranfil şi Nicolae Mărgineanu au obţinut cea mai mare finanţare, câte 990.000 de lei, pentru titlurile „6,9 pe scara Richter”, respectiv „Poarta Albă”.

Foto credit: MotionARThoughts, Adi Marineci, foto cu Irina Margareta Nistor

23
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Difuzate în România pe HBO, primele două episoade din noua serie „Twin Peaks”, extrem de aşteptată, ne reintroduc în universul coşmaresc-suprarealist, deopotrivă perturbator şi fascinant, al lui David Lynch.

22
/05
/17

Filmikon & Therapy lansează propunerea de terapie prin film: în fiecare marți, din 23 mai până pe 15 septembrie, Filmikon va prezenta la Therapy o selecție de producții cinematografice, autohtone și internaționale, pe terasa bistro-ului.

22
/05
/17

Corespondenţă de la Cannes, de Mihai Cristea: Despre celebrul sistem de acreditări de pe Croazetă. Şi despre două din filmele din cursa pentru Palme d`Or: "Jupiter’s Moon", al ungurului Kornél Mundruczó, şi "Loveless", al rusului Andrey Zvyagintsev.

19
/05
/17

Regizat de Bogdan George Apetri şi cu Ana Ularu în rolul principal, "Periferic" (2010), unul din cele mai de succes debuturi româneşti ale ultimilor ani, este acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub.

17
/05
/17

Pentru al șaselea an consecutiv, Festivalul Internațional de Film Transilvania continuă să promoveze profiluri noi de actori în cinematografia română. 10 dintre artiștii care s-au remarcat pe scenele de teatru, dar nu au avut până acum roluri semnificative pe marele ecran, vor fi în lumina reflectoarelor la TIFF, în programul 10 pentru FILM.

16
/05
/17

Una dintre cele mai iubite actrițe de teatru și film din România, Tora Vasilescu,va fi celebrată la cea de-a 16-a ediție a FestivaluluiInternațional de Film Transilvania. La gala de închidere din 10 iunie, de la Teatrul Național Cluj-Napoca, actrița va fi distinsă cu Premiul de Excelență pentru meritele sale artistice deosebite și pentru contribuția adusă cinematografiei românești.

15
/05
/17

„Persona”, „Nostalgia”, „Pe aripile vântului”, „Cei șapte samurai”, „Metropolis”. Sunt doar câteva din filmele clasice pe care, într-o anchetă realizată de Ziarul Metropolis, oameni din lumea cinematografiei (critici, regizori, actori, producători, programatori de cinematografe sau de festivaluri), dar și jurnaliști și scriitori mărturisesc că nu le-au văzut.

15
/05
/17

„Ouăle lui Tarzan”, cel mai recent documentar regizat de Alexandru Solomon, va avea premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie 2017). Documentarul va fi proiectat în afara competiției, în cadrul programului „Zilele filmului românesc”.

13
/05
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub, „Dacia, dragostea mea” (2009) este un documentar care rememorează câteva repere ale istoriei recente a României prin prisma unul simbol al industriei din timpul comunismului, al cărui importanță s-a prelungit până în prezent: celebrul autoturism produs la Mioveni.

13
/05
/17

Aclamatul realizator Guy Ritchie își imprimă stilul dinamic noului film de aventură și acțiune „King Arthur: Legenda Sabiei”, care vine în întâmpinarea fanilor din România de vineri, 12 mai, când  va putea fi vizionat în avanpremieră pe durata întregului weekend, pe marile ecrane din toată ţara.

12
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Într-un  top al celor mai atipice filme româneşti recente, „Ultima zi”, noul lungmetraj al regizorului Gabriel Achim, ar câştiga  premiul pentru cea mai bizară atmosferă. Promovat prin formularea de „thriller comic”, „Ultima zi” este o îndrăzneaţă parabolă apocaliptică minimalistă, în care umorul negru şi absurdul degenerează în tragic.

11
/05
/17

Povestea iubirii/ The History of Love, primul lungmetraj în limba engleză al lui Radu Mihăileanu, parțial filmat în România, vine pe marile ecrane din România din 9 iunie, distribuit de Transilvania Film. Premiera oficială va avea loc pe 5 iunie, la Cluj-Napoca, la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie), în prezența lui Radu Mihăileanu și a renumitului actor britanic Derek Jacobi.

11
/05
/17

Cele mai noi filme românești vor fi proiectate în premieră la Cluj, în cadrul celei de-a 16-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania(2-11 iunie). Zilele Filmului Românesc(8-10 iunie) includ, în acest an, 27 de titluri - 13 lungmetraje și 14 scurtmetraje -, selecționate din peste 120 de înscrieri. Cinci lungmetraje vor putea fi văzute la Cluj în premieră mondială. Ca în fiecare an, TIFF-ul va reuni sute de profesioniști români și străini din lumea filmului.

10
/05
/17

„Şansa este numele dat de nebuni destinului.” - Fred Astaire. Într-o zi de 10 mai (1899) se năștea, în Omaha, SUA, dansatorul, actorul şi coregraful Frederick Austerlitz (Fred Astaire), cel care avea să fie considerat cel mai mare dansator al tuturor timpurilor.

08
/05
/17

Competiția celei de-a 16-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie), dedicată exclusiv regizorilor aflați la primul sau al doilea film, este o veritabilă zonă de conflict: povești pe muchie de cuțit, inspirate de evenimente reale sau experiențe personale, situații provocatoare și abordări temerare, fabule morale nuanțate sau extreme, semnate de regizori care își asumă riscuri și despre care, cu siguranță, se va mai auzi.