Isabelle Huppert, spectacol de lectură la FITS 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/isabelle-huppert-spectacol-de-lectura-la-fits-2018/

Actriţa franceză Isabelle Huppert, care primeşte o stea pe Aleea Celebrităţilor din Sibiu în cadrul ediţiei din acest an a Festivalului Internaţional de Teatru (FITS), prezintă la Sibiu un spectacol de lectură.

Un articol de Petre Ivan|16 mai 2018

Nominalizată anul trecut la premiul Oscar pentru ”cea mai bună actriță într-un rol principal” în filmul ”Elle”, Isabelle Huppert va susține spectacolul-lectură „Amantul” la Filarmonica de Stat Thalia, duminică, 17 iunie.

isabelle huppert

De la publicare, în 1984, romanul lui Marguerite Duras s-a vândut în mii de exemplare, fiind apreciat de public și câștigând un premiu Goncourt. „Amantul” e un roman fermecător, ce capturează experiența unei vieți întregi într-o formă simplă și emoționantă. În cazul autoarei, viața și scriitura se învârt una în jurul celeilalte, ambele bântuite de tinerețea sa, petrecută în Indochina.

Huppert a câștigat premiul Cesar pentru “Cea mai bună actriță” în 1996 pentru prestanța sa în “La Ceremonie” și in ”Elle„. De asemenea, a fost desemnată “Cea mai bună actriță” de două ori, pentru filmele “Violette Noziere” (1978) și La pianiste (2001), la Festivalul de Film Cannes.

Aproximativ 8000 de bilete au fost achiziționate pentru FITS 2018 până în acest moment, iar peste 25 de reprezentații din cele care au fost puse în vânzare în primul set sunt sold out, printre care: „Nunta” (13 iunie), „Copacul” (14, 15, 16 iunie), „Atsumori” (14 și 15 iunie), „Micul Eyolf” (16 iunie și 17 iunie) și „Ravel-Bolero: Cântecul dansului” (15 și ambele reprezentații din 16 iunie), „Al dumneavoastră, Gogol” (14 și 15 iunie), „Stage Dogs” (17 iunie), „Faust” (16 și 17 iunie) sau „Aller – Retour” (9 iunie).

Foto: Isabelle Huppert – facebook

 

 

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.