Joc și Senzualitate, temele explorate de filmele ShortsUP, pe 20 și 21 martie
https://www.ziarulmetropolis.ro/joc-si-senzualitate-temele-explorate-de-filmele-shortsup-pe-20-si-21-martie/

Ediţia de primăvară ShortsUP propune două seri de scurtmetraje provocatoare despre tabuurile care definesc culturile lumii. Vineri, 20 martie şi sâmbătă, 21 martie, de la ora 22.30, publicul bucureştean va descoperi limbajul cinematografic al atracţiei la Cinema PRO.

Un articol de Liliana Matei|14 martie 2015

Mecanica iubirii, temeiul fascinației umane permanente, va fi explorată de filmele ShortsUP în două tematici curajoase: joc și senzualitate. Atracția magnetică desfiinţează regulile pentru a lăsa loc libertăţii totale, tărâm perfect pentru testarea limitelor. Calupul Joc va fi deschis vineri de scurtmetrajul Jocul ei (r. Armen Antranikian, SUA, 2015), thriller despre dependențe și vicii emoționale.

Aventura unui cuplu ce ocolește plictiseala prin experimente controversate devine testul suprem pentru o relație aparent solidă. În Inimă de Ciocolată (r. Harrison Atkins, SUA, 2014), descoperirea sexualităţii este subiectul unei comedii hilare, selectată la South by Southwest Film Festival şi proiectată în seară de sâmbătă.

Secțiunea dedicată Senzualității expune frumusețea corpului uman, într-o colecție de scurtmetraje atractive pentru ochi. Imaginația totală eliberează adevăratele idealuri estetice – dimineața mohorâtă a unui orășel gri devine fantezia lascivă a femeii ce transformă transportul în comun în propria-i mașinărie senzuală. Animația În tramvai (r. Michaela Pavlátová, Franța/ Republica Ceha, 2012), selectată la Oscar și premiată la Annecy International Animated Film Festival 2012, va provoca privirile cinefililor pe parcursul serii de vineri.

Tot despre senzualitate vorbește și Cremă de caramel (r. Anna Colomer, Spania, 2014), în programul de sâmbătă. Un experiment vizual care transpune un desert inocent într-un ideal hedonist. Plăcerea e combustibilul care alimentează fericirea umană, indiferent de formă, așa cum simțurile ne definesc identitatea într-o lume a emoțiilor.
Programul proiecțiilor ShortsUP va fi diferit în serile de vineri și sâmbătă, dar echilibrat sub forma ficțiunilor, animațiilor, comediilor sau documentarelor care pun la încercare ochiul și imaginația spectatorilor.

INFO

Biletele și abonamentele  ShortsUP pot fi achiziționate în avans din rețeaua Eventim (online sau în magazinele partenere) la prețul de 25 lei/ seară sau la 40 lei/abonament până vineri, 13 martie, ora 00.00.

Începând cu 14 martie, biletele vor putea fi achiziționate la prețul de 30/seară sau 50 lei/abonament. În limita locurilor disponibile, se vor putea achiziționa bilete și în serile evenimentului, la prețul de 40 lei/ seară și 60 lei/abonament.

*Ediția de primăvară ShortsUP se adresează publicului peste 18 ani. Patru ore de filme scurte premiate propun o definiție sinceră și esențială a iubirii. Următorul eveniment ShortsUP, Noaptea Lungă a Filmelor Scurte, va avea loc în primul weekend al lunii iulie.

 

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.