La Festivalul Naţional de Teatru 2012 se acordă în premieră Premiul criticii internaţionale
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-festivalul-national-de-teatru-2012-se-acorda-in-premiera-premiul-criticii-internationale/

Festivalul Naţional de Teatru (FNT) se aliniază, în premieră, altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa şi îşi supune afişul „judecăţii” critice internaţionale, care va acorda la sfârşitul evenimentului un premiu care va purta denumirea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru. La solicitarea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT/IATC), în al cărei comitet executiv […]

Un articol de |29 octombrie 2012

Festivalul Naţional de Teatru (FNT) se aliniază, în premieră, altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa şi îşi supune afişul „judecăţii” critice internaţionale, care va acorda la sfârşitul evenimentului un premiu care va purta denumirea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru.

La solicitarea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT/IATC), în al cărei comitet executiv este prezentă şi România, prin persoana preşedintelui secţiei române a asociaţiei, criticul Alice Georgescu, un juriu format din trei membri ai AICT va acorda, la sfârşitul festivalului, un premiu purtând numele asociaţiei, potrivit unui anunţ postat pe site-ul fnt.ro.

Astfel, Festivalul Naţional de Teatru se aliniază altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa, precum MESS de la Sarajevo şi BITEF de la Belgrad.

Membrii juriului (provenind, prin „constituţie”, atât din ţara-gazdă a festivalului, cât şi din străinătate) sunt Yun-Cheol Kim, profesor universitar la Academia Centrală de Dramă din Seul (Coreea de Sud), director-fondator al publicaţiei internaţionale online Critical Stages, preşedintele Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru, Raymond Bertin, critic de teatru şi ziarist, membru al redacţiei revistei Jeu din Montreal (Canada), şi Octavian Saiu, teatrolog, profesor universitar, vicepreşedinte al Secţiei române a AICT.

Privirii lor atente li se vor supune spectacolele ce figurează în secţiunile „De toate pentru toţi” şi „Teatrul de mâine”.

Din secţiunea „De toate pentru toţi” fac parte spectacolele: „Îngeri în America” de Tony Kushner, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză (producţie a Teatrului Metropolis Bucureşti), „Visul unei nopţi de vară” de William Shakespeare, regia Radu Afrim (producţie a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi), „Lear(a)” de William Shakespeare, regia Andrei Şerban (producţie a Teatrului „Bulandra” din Bucureşti), „Mizantropul” de Molière, regia Gábor Tompa (producţie a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi), „Ultima zi a tinereţii”, scenariu de Yuri Kordonsky, după romanul omonim al lui Tadeusz Konwicki (producţie a Teatrului Naţional „Radu Stanca” Sibiu), „Carmina Burana”, după texte profane din secolul al XIII-lea, muzica Carl Orff, adaptarea Gigi Căciuleanu (producţie a Teatrului Naţional Târgu-Mureş), „CUPLUtoniu – Furiile & Marele război” de Neil LaBute, regia Radu-Alexandru Nica (producţie a Teatrului German de Stat Timişoara), „Ţinuturile joase” de Herta Müller, regia Niky Wolcz (producţie a Teatrului German de Stat Timişoara).

Pe de altă parte, din secţiunea „Teatrul de mâine” fac parte spectacolele: „Poveşti de familie” de Biljana Srbljanovic, regia Vlad Cristache (producţie a Teatrului „Maria Filotti” Brăila), „Casa M”, regia Luminiţa Ţîcu (producţie a Centrului de Arte „Coliseum” din Chişinău, Republica Moldova), „Jocuri în curtea din spate”, de Edna Mazya, regia Bobi Pricop (producţie a Teatrului ACT, Bucureşti).

Festivalul Naţional de Teatru, cea mai importantă trecere în revistă a spectacolelor produse în România pe parcursul unei stagiuni, a ajuns în acest an la cea de-a 22-a ediţie. FNT 2012 a început vineri şi se desfăşoară până pe 4 noiembrie.

 

Sursa: Mediafax

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.