La Festivalul Naţional de Teatru 2012 se acordă în premieră Premiul criticii internaţionale
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-festivalul-national-de-teatru-2012-se-acorda-in-premiera-premiul-criticii-internationale/

Festivalul Naţional de Teatru (FNT) se aliniază, în premieră, altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa şi îşi supune afişul „judecăţii” critice internaţionale, care va acorda la sfârşitul evenimentului un premiu care va purta denumirea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru. La solicitarea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT/IATC), în al cărei comitet executiv […]

Un articol de |29 octombrie 2012

Festivalul Naţional de Teatru (FNT) se aliniază, în premieră, altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa şi îşi supune afişul „judecăţii” critice internaţionale, care va acorda la sfârşitul evenimentului un premiu care va purta denumirea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru.

La solicitarea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT/IATC), în al cărei comitet executiv este prezentă şi România, prin persoana preşedintelui secţiei române a asociaţiei, criticul Alice Georgescu, un juriu format din trei membri ai AICT va acorda, la sfârşitul festivalului, un premiu purtând numele asociaţiei, potrivit unui anunţ postat pe site-ul fnt.ro.

Astfel, Festivalul Naţional de Teatru se aliniază altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa, precum MESS de la Sarajevo şi BITEF de la Belgrad.

Membrii juriului (provenind, prin „constituţie”, atât din ţara-gazdă a festivalului, cât şi din străinătate) sunt Yun-Cheol Kim, profesor universitar la Academia Centrală de Dramă din Seul (Coreea de Sud), director-fondator al publicaţiei internaţionale online Critical Stages, preşedintele Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru, Raymond Bertin, critic de teatru şi ziarist, membru al redacţiei revistei Jeu din Montreal (Canada), şi Octavian Saiu, teatrolog, profesor universitar, vicepreşedinte al Secţiei române a AICT.

Privirii lor atente li se vor supune spectacolele ce figurează în secţiunile „De toate pentru toţi” şi „Teatrul de mâine”.

Din secţiunea „De toate pentru toţi” fac parte spectacolele: „Îngeri în America” de Tony Kushner, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză (producţie a Teatrului Metropolis Bucureşti), „Visul unei nopţi de vară” de William Shakespeare, regia Radu Afrim (producţie a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi), „Lear(a)” de William Shakespeare, regia Andrei Şerban (producţie a Teatrului „Bulandra” din Bucureşti), „Mizantropul” de Molière, regia Gábor Tompa (producţie a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi), „Ultima zi a tinereţii”, scenariu de Yuri Kordonsky, după romanul omonim al lui Tadeusz Konwicki (producţie a Teatrului Naţional „Radu Stanca” Sibiu), „Carmina Burana”, după texte profane din secolul al XIII-lea, muzica Carl Orff, adaptarea Gigi Căciuleanu (producţie a Teatrului Naţional Târgu-Mureş), „CUPLUtoniu – Furiile & Marele război” de Neil LaBute, regia Radu-Alexandru Nica (producţie a Teatrului German de Stat Timişoara), „Ţinuturile joase” de Herta Müller, regia Niky Wolcz (producţie a Teatrului German de Stat Timişoara).

Pe de altă parte, din secţiunea „Teatrul de mâine” fac parte spectacolele: „Poveşti de familie” de Biljana Srbljanovic, regia Vlad Cristache (producţie a Teatrului „Maria Filotti” Brăila), „Casa M”, regia Luminiţa Ţîcu (producţie a Centrului de Arte „Coliseum” din Chişinău, Republica Moldova), „Jocuri în curtea din spate”, de Edna Mazya, regia Bobi Pricop (producţie a Teatrului ACT, Bucureşti).

Festivalul Naţional de Teatru, cea mai importantă trecere în revistă a spectacolelor produse în România pe parcursul unei stagiuni, a ajuns în acest an la cea de-a 22-a ediţie. FNT 2012 a început vineri şi se desfăşoară până pe 4 noiembrie.

 

Sursa: Mediafax

18
/11
/16

Cartea „Cronica vieții mele: volumul întâi” (traducere din limba engleză de Dan-Silviu Boerescu) a fost publicată la Editura Humanitas în anul 2015.

18
/11
/16

Nu-mi place să fac pronosticuri, dar cred că aceste două discuri vor primi premii importante ale industriei discografice în perioada următoare; în orice caz, sunt printre cele mai bune discuri pe care le-am ascultat anul acesta: concerte de Ceaikovski și Sibelius cu violonista Lisa Batiashvili și concertele de Șostakovici cu violoncelista Alisa Weilerstein.

18
/11
/16

De vineri, 18 noiembrie o să ruleze în cinematografe un film care a zguduit spectatorii din întreaga lume. The Handmaiden/ Slujnica este în regia unuia dintre cei mai controversaţi regizori mondiali,  Park Chan Wook.

17
/11
/16

CRONICĂ DE FILM „Snowden” este o hagiografie. Dar asta nu ar trebui să surprindă. Oliver Stone a fost întotdeauna un portretist nemilos cu America. Într-atât de vehement încât, în ultimii ani, a trecut în extrema de a intervieva, în documentare encomiastice, lideri autoritari din America Latină.

16
/11
/16

Săptămâna trecută, un student la Medicină s-a despărțit de viață într-o cameră de cămin din Grozăvești. Într-un bilet de adio, a lăsat lumii o ultimă frământare – perspectiva de a nu fi niciodată un medic bun. A murit prin sufocare, așa cum, printr-un tragism poetic, a și trăit.

16
/11
/16

UrbanEye Film Festival 2016 ne așteaptă de astăzi până pe 20 noiembrie, la Cinema Elvira Popescu și Cinemateca Eforie, cu documentare captivante despre oraș, proiecții speciale, discuții și filme din competiție.

15
/11
/16

Se joacă la Teatrul Evreiesc de Stat spectacolul Băiatul din Brooklyn. Poate că nu este cel mai bun spectacol din oraș, dar nici mai puțin nu este: el se ține minte o viață.

15
/11
/16

Orchestra Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, sub bagheta dirijorului Lorenzo Passerini, directorul artistic al Orchestrei Antonio Vivaldi îl va acompania pe celebrul tenor Alessandro Safina într-un concert care va avea loc la Cluj.

15
/11
/16

În cadrul Târgului de Carte Gaudeamus, la editura Curtea Veche Publishing va avea loc o triplă lansare de carte dedicată Casei Regale a României, în prezența Alteței Sale Regale Principele Radu al României.