Les films de Cannes à Bucarest – 11.000 de spectatori la proiecţii
https://www.ziarulmetropolis.ro/les-films-de-cannes-a-bucarest-11-000-de-spectatori-la-proiectii/

Les Films de Cannes à Bucarest s-a încheiat joi, după şapte zile în care peste 11.000 de spectatori au descoperit filme la CinemaPRO, Studio şi Elvira Popescu, majoritatea proiecţiilor de seară fiind sold-out, iar cererea depăşind, în cazul unora dintre pelicule, capacitatea sălilor.

Un articol de Corina Vladov|1 noiembrie 2013

Les Films de Cannes à Bucarest s-a încheiat joi, după şapte zile în care peste 11.000 de spectatori au descoperit filme la CinemaPRO, Studio şi Elvira Popescu, majoritatea proiecţiilor de seară fiind sold-out, iar cererea depăşind, în cazul unora dintre pelicule, capacitatea sălilor.

Les Films de Cannes à Bucarest a devenit cel mai aşteptat eveniment cinematografic al toamnei, cea de-a patra ediţie aducând peste 11.000 de spectatori în cele trei săli ale festivalului.

Vedete au fost cele 18 lungmetraje aduse în premieră de la Cannes, inclusiv cele distinse cu Palme d’Or, marele premiu, premiul pentru regie, scenariu, interpretare şi premiul juriului.

Cele mai multe dintre proiecţiile de seară au fost sold-out, iar cererea a depăşit de multe ori capacitatea sălilor. Succes au avut şi cele zece filme din Retrospectiva Maurice Pialat, vizionate de câteva mii de spectatori.

Festivalul s-a deschis cu filmul recompensat pentru regie la Cannes, „Heli”, prezentat chiar de regizorul Amat Escalante, şi s-a încheiat cu tulburătorul, controversatul „Adèle: Capitolele 1 & 2″, în prezenţa câştigătorului Palme d’Or Abdellatif Kechiche.

les films de cannes

„Adèle: Capitolele 1 & 2“ a fost cel mai controversat film al actualei ediţii a evenimentului Les Films de Cannes a Bucarest

Cei doi regizori, aflaţi pentru prima dată în România, au fost încântaţi de primirea publicului – au stat de vorbă cu spectatorii până noaptea târziu, au acordat autografe, s-au întâlnit cu jurnaliştii şi au susţinut masterclass-uri la care au participat câteva sute de studenţi ai şcolilor de film şi cinefili.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Adele: Capitolele 1 şi 2. Educaţie sentimental-erotică – See more at:

Spectatorii au avut ocazia să-i întâlnească la Bucureşti şi pe celebra actriţă franceză Sandrine Bonnaire, care şi-a prezentat cel mai recent film, „J’enrage de son absence”, Thierry Frémaux, delegatul general al Festivalului de la Cannes, care a revenit la Bucureşti după ce a prezentat prima ediţie, producătoarea Sylvie Pialat, criticul de film Nick James, redactor-şef al Sight & Sound, şi actorul Christophe Paou, protagonistul din „L’Inconnu du lac”, care a discutat cu publicul despre temele delicate din filmul distins cu premiul pentru regie Un Certain Regard.

Citiţi şi: Only God Forgives şi Heli: violenţă gratuită vs. violenţă necesară

Peste 60 de filme au rulat între 25 şi 31 octombrie la CinemaPRO, Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu.

Les Films de Cannes à Bucarest a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux. Ediţia a patra a fost organizată de Asociaţia Cinemascop şi Voodoo Films, în parteneriat cu Institutul Francez din Bucureşti şi cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Ministerului Culturii. Festivalul a beneficiat de sprijinul distribuitorilor Independenţa Film şi Asociaţia Macondo.

Foto Les films de Cannes a Bucarest – Doria Drăguşin

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.