Lupu este un film bazat pe un scurtmetraj
https://www.ziarulmetropolis.ro/lupu-este-un-film-bazat-pe-un-scurtmetraj/

Bogdan Mustaţă, regizorul filmului Lupu, a spus, vineri seară, după proiecţia peliculei, care a avut loc la Noul Cinematograf al Regizorului Român, că scenariul pentru ,Lupu a pornit de la un scurtmetraj pe care l-a dezvoltat ulterior.

Un articol de Andrada Văsii|6 octombrie 2013

Bogdan Mustaţă, regizorul filmului Lupu, ultima producţie în care a jucat cineastul Sergiu Nicolaescu, a spus, vineri seară, după proiecţia peliculei, care a avut loc la Noul Cinematograf al Regizorului Român, că scenariul pentru Lupu a pornit de la un scurtmetraj pe care l-a dezvoltat ulterior.

„Lupu”, lungmetrajul de debut al lui Bogdan Mustaţă, a început, vineri, turul cinematografelor cu o proiecţie specială la Noul Cinematograf al Regizorului Român (NCRR) din Capitală, urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri cu regizorul şi scenaristul filmului, Bogdan Mustaţă, şi actorii Ada Condeescu şi Mihai Vasilescu.

Regizorul Bogdan Mustaţă a precizat că filmul a pornit de la un scurtmetraj pe care apoi l-a dezvoltat. A început să scrie scenariul la începutul lui 2008 şi, timp de trei ani, a scris mai multe drafturi la el.

„Era un scurtmetraj cu un puşti care se duce dimineaţa la liceu şi ca să ajungă la liceu trece pe lângă un bloc lung. Ca să nu ocoloească blocul ştia codul de la o scară. Trece prin scara aia, chiuleşte de la ore şi se duce să joace baschet. I se sparg ochelarii şi se întoarce să-şi schimbe ochelarii. Formează din nou codul, iar în scara blocului are un conflict cu un bătrân care venea de la piaţă. Bătrânul cade. Băiatul se duce acasă, îşi schimbă ochelarii, iar când se întoarce vede o salvare în faţa scării. Are, aşa, prima tendinţă să ocolească blocul. Se întoarce, intră din nou prin scară, iar acolo era bătrânul, care era mort. Se duce la ore şi aşa se termină scurtmetrajul. De la asta am pornit şi apoi am adăugat, uşor, uşor”, a declarat Bogdan Mustaţă, despre felul în care a început să scrie scenariul pentru filmul Lupu.

Mai multe variante pentru rolurile din Lupu

Despre alegerea actorului din Lupu care să interpreteze rolul bătrânului, Bogdan Mustaţă a precizat că au existat mai multe variante şi s-au dat probe cu mai mulţi actori, însă niciunul nu se potrivea pe deplin cu ceea ce îşi dorea acesta, aşa că l-a ales pe Sergiu Nicolaescu, la care se gândise dinainte.

Lupu

Mihai Vasilescu, într-o scenă din filmul Lupu

„Am făcut probe cu mai mulţi oameni care se potriveau cu ce căutam eu. N-a fost niciunul cu care să fiu mulţumit pentru rolul ăsta 100%. (…) Am zis că cel mai bine ar fi să îl luăm pe Sergiu Nicolaescu. Directorul meu de casting lucrase cu Sergiu Nicolaescu, făcuse mai multe filme cu el ca şi regizor secund. A fost, i-a dat scenariul, m-am întâlnit o dată cu el şi am discutat despre scenariu, după care ne-am văzut la filmări”, a declarat Bogdan Mustaţă despre colaborarea cu Sergiu Nicolaescu.

Despre filmul Lupu, Bogdan Mustaţă a spus că nu este un film comercial, însă publicul care va merge în cinematografe să-l vadă va putea vedea lumea într-o nouă viziune.

„Avem în cap clişee, vedem lumea într-un anume fel şi o operă de artă trebuie să-ţi arate lumea diferit. E un mister în film, e un mister în orice operă de artă, care trebuie să te neliniştească, să-ţi pună nişte probleme despre cum vezi lumea”, a spus regizorul.

Despre rolul din filmul Lupu, actriţa Ada Condeescu spune că a fost o adevărată provocare şi i-a fost greu să transmită „senzaţia unui personaj, mai mult decât concreteţea lui”. „A fost o provocare şi a fost ciudat să lucrez un personaj de genul ăsta, pentru că eram obişnuită cu personaje reale, concrete, care au un background foarte solid. Aici mi-a fost foarte greu să construiesc şi backgroundul personajului, şi motivaţia, şi scopul. Am pierdut ceva timp ca să ajung la un scop precis, care pentru actori este foarte important”, a spus, vineri, Ada Condeescu.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Lupu. Un debut ambiţios, dar fără orientare şi ritm

Mihai Vasilescu, cel care joacă rolul personajului principal în pelicula Lupu, a spus că i-a plăcut să lucreze la acest proiect, pentru că a avut libertatea de a adăuga lucruri noi în timpul filmărilor.

„A fost foarte interesant că, deşi aveam un scenariu de la început, eu puteam să adaug lucruri în timpul filmărilor. Am încercat să caut în mine nişte resurse care să mă ajute să pot să fac ceea ce îmi cerea Bogdan”, a spus Mihai Vasilescu.

Ce se poate întâmpla în mintea unui adolescent de 16 ani când se îndrăgosteşte pentru prima dată? Lupu trăieşte cea mai stranie vară din viaţa sa. Mama lui are un nou iubit, fata care se lipeşte de el pe holurile întunecate ale blocului este posibil să nu existe, iar tatăl mort îi cere ajutorul din camera alăturată, notează Mediafax.

Filmul Lupu îl are în rolul principal pe tânărul Mihai Vasilescu, aflat la debut, alături de Ada Condeescu, Costel Caşcaval, Carmen Ungureanu, Alexandru Potocean şi Camelia Zorlescu, cu participarea extraordinară a lui Sergiu Nicolaescu, în ultimul său rol. Proiectul a fost selecţionat în cadrul Atelierului Festivalului de la Cannes.

Foto credit: Cinemagia, filmul Lupu

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.