Margareta Pâslaru i-a oferit actorului Ștefan Iancu premiul pentru originalitate interpretativă
https://www.ziarulmetropolis.ro/margareta-paslaru-i-a-oferit-actorului-stefan-iancu-premiul-pentru-originalitate-interpretativa/

„Un pas în urma serafimilor”, debutul în lungmetraj al lui Daniel Sandu, a avut premiera de gală, joi seară, la Hollywood Multiplex din Bucureşti, unde Margareta Pâslaru i-a oferit actorului Ștefan Iancu, protagonistul filmului, premiul pentru originalitate interpretativă, în valoare de 1.000 de dolari.

Un articol de Petre Ivan|22 septembrie 2017

Premiul de Originalitate „Margareta Pâslaru” este acordat anual, începând din 2010. Au fost recompensați cu acest trofeu Andrei Ciobanu (2010), Bernice Chitiul (2011), Alina Manole (2012), Călin Grigoriu (2013), Eva Radu (2014), Dan Iliuță (2015) și Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” (2016).

În tinerețe ne străduim să ne facem un nume, la maturitate trebuie să folosim «numele» spre binele altora”, este motto-ul artistei care va împlini, în curând, 60 de ani de activitate. „Lucrul pe multiple planuri mi-a fost răsplătit atât de public, cât și de experți. La rândul meu, am  susținut  tineri de viitor, fie la Tinerimea Română, fie prin emisiuni radiofonice, mai întâi la Radio Actualități, apoi la Radio Cultural, continuând la Radio Clasic. Îngrijorarea provocată de mimetismul vizibil pretutindeni m-a determinat, în 2010, să inițiez un premiu anual pentru originalitate interpretativă. – Margareta Pâslaru.

Născut pe 26 decembrie 1997, Ștefan Iancu a interpretat roluri în peste zece producții românești și străine, lungmetraje și filme de televiziune.

A făcut parte din distribuția unor filme precum „Kyra Kyralina” (2014), de Dan Pița, „Walking with the enemy” (2013), de Mark Schmidt, și „Amintiri din epoca de aur”(2009), proiect de Cristian Mungiu. A împărțit, la vârsta de cinci ani, platoul de filmare cu Keira Knightley și câțiva ani mai târziu, cu Steven Segal.

Despre cea mai recentă experiență a sa, „Un pas în urma serafimilor”, Ștefan Iancu spune că este una dintre cele mai frumoase de până acum. Mândru de performanța sa, actorul spune: „Totul a început de la Daniel Sandu. M-a impresionat prin profesionalismul de care a dat dovadă. Mi-a oferit un anumit grad de certitudine și am știut că mă pot încrede în el”.

„Un pas în urma serafimilor”, lungmetrajul de debut al lui Daniel Sandu, rulează de astazi în cinematografe din 35 de oraşe din ţară, iar proiecţii de gală în prezenţa echipei sunt programate să aibă loc la Piatra Neamţ, Focşani şi Sibiu.

Foto: Margareta Pâslaru si Ștefan Iancu  – facebook, Alexandru Busuioceanu

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.