Mari spectacole la Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/mari-spectacole-la-odeon/

Teatrul Odeon continuă proiectele desfăşurate online şi vă oferă, în completarea seriei Mari Spectacole @ODEON, joi, 28 mai, la ora 18:00, „Farmecul discret al amintirii”, un proiect video de rememorare extrem de subiectivă a unor aventuri teatrale, regizat de Dragoş Galgoţiu, prin care regizorul aduce din nou în scenă şapte dintre spectacolele pe care le-a montat la Teatrul Odeon.

Un articol de Liliana Matei|26 mai 2020

„Mă seduce gândul că ar fi posibil să existe modalități de a descrie experiențe pierdute inventând un limbaj al memoriei. Cred că este posibil, dar numai dacă acceptăm că o asemenea aventură este inevitabil extrem de subiectivă. «Farmecul discret al amintirii» e o încercare de a imagina această limbă a memoriei pentru că sunt convins că nu doar eu am nevoie de o asemenea seducătoare experiență”, a explicat regizorul Dragoș Galgoțiu

„Farmecul discret al amintirii”, în regia lui Dragoș Galgoțiu, va fi transmis prin live streaming pe pagina de Facebook  a Teatrului Odeon și pe canalul de YouTube și va rămâne disponibil online.

„Am început cu un exercițiu de rememorare fragmentară, intenționat inegală, și cum am mai spus, extem de subiectivă, a șapte dintre spectacolele pe care le-am pus în scenă la Odeon. Sunt convins că după acest exercițiu apropierea de un singur spectacol va fi extraordinară, intensă, amestecând mai mult decât acum ceea ce este previzibil cu ce e imprevizibil, provocându-i pe cei care au trăit spectacolul pe scenă să facă la fel.

Sunt convins că spectacolele alungate de pe scenă pot surprinde iar, pot provoca iar emoții, sau poate, și asta este iar seducător, alte emoții, un alt fel de emoții, un alt mod de a imagina emoții, impresii sau gânduri, pentru că dincolo de forma lor efemeră, care inevitabil se degradează și moare, spectacolele sunt de fapt doar impresii subiective și fragmente de gânduri”, a explicat Dragoș Galgoțiu.

Eseul video „Farmecul discret al amintirii” cuprinde secvențe din spectacolele:

◼︎ „Casanova”, după „Memoriile lui J. Casanova de Seingalt, scrise de el însuşi” (data premierei: 14 februarie 2015);

◼︎ „Epopeea lui Ghilgameș” (data premierei: 1 martie 2009);

◼︎ „Hamletmachine” de Heiner Müller (data premierei: 24 septembrie 2006) – spectacolul a avut parte de un turneu internațional la Gdansk, în Polonia în 2008, iar Marius Stănescu, interpretul lui Hamlet, a primit Premiul UNITER la categoria „Cel mai bun actor în rol principal”;

◼︎ „Ascensiunea lui Arturo Ui poate fi oprită” de Bertolt Brecht (data premierei: 20 decembrie 2012) – spectacolul a avut parte de un turneu internațional în Bulgaria în 2014;

◼︎ „Viața e vis”, după Calderón de la Barca (data premierei: 23 ianuarie 2011);

◼︎ „Kafka. 5 Vise”, după texte de Franz Kafka (data premierei: 20 mai 2016) – spectacolul se află în repertoriul curent al Teatrului Odeon;

◼︎ „Hamlet” de William Shakespeare (data premierei: 9 decembrie 2018) – spectacolul se află în repertoriul curent al Teatrului Odeon

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.

31
/10
/23

Montări jucate des cu casa închisă, cunoscuți dramaturgi români contemporani și internaționali, proiecte câștigătoare ale programului StarT. Alchimia suferinței, larghețea sufletului uman, frumusețile și grozăviile lumii noastre, povești cu ecouri largi pentru tineri și adulți – din 3 noiembrie.

30
/10
/23

Tech Rider's Dilemma, un proiect de cercetare care investighează necesitatea unor noi abordări în producția, expunerea, arhivarea și conservarea lucrărilor new media (și nu numai), prezintă din 1 noiembrie în cadrul Rezidența9 (Str. Ion Luca Caragiale 32), de la ora 19:00, o expoziție new media care ilustrează și aduce în discuție fragilitatea lucrărilor bazate pe tehnologie și nevoia unor metodologii de planificare, arhivare și conservare în acest domeniu.