Mari spectacole la Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/mari-spectacole-la-odeon/

Teatrul Odeon continuă proiectele desfăşurate online şi vă oferă, în completarea seriei Mari Spectacole @ODEON, joi, 28 mai, la ora 18:00, „Farmecul discret al amintirii”, un proiect video de rememorare extrem de subiectivă a unor aventuri teatrale, regizat de Dragoş Galgoţiu, prin care regizorul aduce din nou în scenă şapte dintre spectacolele pe care le-a montat la Teatrul Odeon.

Un articol de Liliana Matei|26 mai 2020

„Mă seduce gândul că ar fi posibil să existe modalități de a descrie experiențe pierdute inventând un limbaj al memoriei. Cred că este posibil, dar numai dacă acceptăm că o asemenea aventură este inevitabil extrem de subiectivă. «Farmecul discret al amintirii» e o încercare de a imagina această limbă a memoriei pentru că sunt convins că nu doar eu am nevoie de o asemenea seducătoare experiență”, a explicat regizorul Dragoș Galgoțiu

„Farmecul discret al amintirii”, în regia lui Dragoș Galgoțiu, va fi transmis prin live streaming pe pagina de Facebook  a Teatrului Odeon și pe canalul de YouTube și va rămâne disponibil online.

„Am început cu un exercițiu de rememorare fragmentară, intenționat inegală, și cum am mai spus, extem de subiectivă, a șapte dintre spectacolele pe care le-am pus în scenă la Odeon. Sunt convins că după acest exercițiu apropierea de un singur spectacol va fi extraordinară, intensă, amestecând mai mult decât acum ceea ce este previzibil cu ce e imprevizibil, provocându-i pe cei care au trăit spectacolul pe scenă să facă la fel.

Sunt convins că spectacolele alungate de pe scenă pot surprinde iar, pot provoca iar emoții, sau poate, și asta este iar seducător, alte emoții, un alt fel de emoții, un alt mod de a imagina emoții, impresii sau gânduri, pentru că dincolo de forma lor efemeră, care inevitabil se degradează și moare, spectacolele sunt de fapt doar impresii subiective și fragmente de gânduri”, a explicat Dragoș Galgoțiu.

Eseul video „Farmecul discret al amintirii” cuprinde secvențe din spectacolele:

◼︎ „Casanova”, după „Memoriile lui J. Casanova de Seingalt, scrise de el însuşi” (data premierei: 14 februarie 2015);

◼︎ „Epopeea lui Ghilgameș” (data premierei: 1 martie 2009);

◼︎ „Hamletmachine” de Heiner Müller (data premierei: 24 septembrie 2006) – spectacolul a avut parte de un turneu internațional la Gdansk, în Polonia în 2008, iar Marius Stănescu, interpretul lui Hamlet, a primit Premiul UNITER la categoria „Cel mai bun actor în rol principal”;

◼︎ „Ascensiunea lui Arturo Ui poate fi oprită” de Bertolt Brecht (data premierei: 20 decembrie 2012) – spectacolul a avut parte de un turneu internațional în Bulgaria în 2014;

◼︎ „Viața e vis”, după Calderón de la Barca (data premierei: 23 ianuarie 2011);

◼︎ „Kafka. 5 Vise”, după texte de Franz Kafka (data premierei: 20 mai 2016) – spectacolul se află în repertoriul curent al Teatrului Odeon;

◼︎ „Hamlet” de William Shakespeare (data premierei: 9 decembrie 2018) – spectacolul se află în repertoriul curent al Teatrului Odeon

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.