Medeea Marinescu: „Un artist este asemenea unui alergător de cursă lungă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/medeea-marinescu-un-artist-este-asemenea-unui-alergator-de-cursa-lunga/

Medeea Marinescu, membră a juriului care va alege zece actori tineri pentru spectacolul aniversar al Teatrului Metropolis, vede în iniţiativa teatrului un demers necesar. Iar actorul pe care îl va propune va trebui să dea dovadă de „emoţie, farmec, prospeţime”.

Un articol de Alina Vîlcan|25 noiembrie 2016

În anul 2017, Teatrul Metropolis sărbătorește aniversarea primului deceniu de la înfiinţare. Cu această ocazie va pune în scenă, în stagiunea curentă, un spectacol ale cărui roluri principale vor fi jucate de 10 actori tineri. Piesa va fi scrisă special pentru acest eveniment, după finalizarea audițiilor. Cei 10 actori finaliști vor fi selecționați de un juriu format din 10 actori consacrați. În urma audițiilor, fiecare membru al juriului va alege un tânăr actor pentru care va garanta, propunându-l astfel să facă parte din distribuția finală a spectacolului.

Cum vi se pare iniţiativa Teatrului Metropolis, de a paria pe 10 actori tineri?

E un demers necesar. Nu e ușor nici aici, și nicăieri în lume, să începi o carieră. Actorii mari de azi, pe care îi admirăm și care umplu sălile de teatru (pentru că trebuie să recunoaștem, publicul cumpără bilet, cu doar câteva excepții, ghidându-se în primul rând după distribuție și apoi după titlul piesei, autor, regizor), au avut șansa unor întâlniri fericite, care le-au dat impulsul de care orice talent are nevoie. Apoi, un artist este asemenea unui alergător de cursă lungă. Are nevoie de o pistă pe care să alerge. Mai departe, desigur, ține de el să continue și să termine cursa. 10 tineri actori, 10 piste pe care sunt chemați să pornească.

Ce căutaţi la cel pe care îl veţi propune pe această listă scurtă?

Emoție, farmec, prospețime.

Cum vi se par condiţiile din teatre pentru actorii tineri? Cum pot fi aceștia încurajaţi, prin ce măsuri?

Condițiile din teatrele de repertoriu mi se par de cele mai multe ori bazate pe o subiectivitate care dă naștere suspiciunilor. Suntem oricum pe un tărâm al subiectivității. Așa că tot ce ne rămâne de făcut este să continuăm să mergem la castinguri, să dăm audiții, să propunem noi înșine proiecte (deși, din propria experiență a ultimilor ani, în teatrul instituționalizat e aproape imposibil). Cred că trebuie să existe o transparență a organizării de castinguri, așa cum cred că cei care vin la aceste castinguri trebuie să vină deschiși și să-și joace propria șansă, independent de suspiciunile inerente care vor apărea.

Care a fost pentru dumneavoastră întâlnirea de la început de drum care v-a marcat destinul artistic?

Ion Popescu Gopo.

Dacă v-aţi putea întoarce în timp, ce i-aţi spune Medeei Marinescu din tinereţe?

Să fie mai puțin temătoare.

Cred că trebuie să existe o transparență a organizării de castinguri, așa cum cred că cei care vin la aceste castinguri trebuie să vină deschiși și să-și joace propria șansă, independent de suspiciunile inerente care vor apărea.

Foto: Arhiva personală a actriței

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 15 noiembrie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Eu cânt și muntele dansează de Irene Solà, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Janei Balacciu Matei, carte distinsă cu Premiul pentru Literatură al Uniunii Europene 2020.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Gabriel Croitoru și Simina Croitoru, tată şi fiică, merg înainte cu ediția din acest an a Turneului Național Vioara lui Enescu la sate, în comuna Petriș, județul Arad (17 noiembrie, ora 12.30), la Deva, pe scena Sălii Pro Arte (17 noiembrie, ora 19), la Braşov, la Sala Patria (18 noiembrie, ora 19), cu finalul turneului la Bucureşti, la Sala Radio (21 noiembrie, ora 19).

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.