Meteor a castigat premiul juriului la BIEFF 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/meteor-a-castigat-premiul-juriului-la-bieff-2012/

Cea de-a treia ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF 2012 s-a încheiat duminică seară, la Cinema Scala, cu filmul preşedintelui onorific al festivalului, regizorul Peter Greenaway, „Goltzius and the Pelican Company”. Directorul festivalului, Copel Moscu, a apreciat că ediţia din acest an a BIEFF a fost una de succes şi a […]

Un articol de Andrada Văsii|26 noiembrie 2012

Cea de-a treia ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF 2012 s-a încheiat duminică seară, la Cinema Scala, cu filmul preşedintelui onorific al festivalului, regizorul Peter Greenaway, „Goltzius and the Pelican Company”.

Directorul festivalului, Copel Moscu, a apreciat că ediţia din acest an a BIEFF a fost una de succes şi a spus că şi pe viitor va continua să facă acelaşi lucru din dorinţa de a-i învăţa pe tineri despre filmul experimental.

„În fiecare an am avut noi şi noi adepţi. După un calcul sumar am ajuns la concluzia că la ediţia din acest an a BIEFF au fost peste 10.000 de spectatori, ceea ce este un succes şi un record pentru noi şi dorim să rămână aşa şi pentru viitor. Noi ne vom strădui să vă aducem lucruri din ce în ce mai bune, mai interesante şi, bineînţeles, să învăţaţi ceva din genul acesta de cinema”, a declarat Copel Moscu la Gala de închidere.

În cadrul Galei de închidere a evenimentului organizatorii au oferit trei premii – Premiul Juriului, Premiul pentru cea mai bună imagine şi o menţiune speciale.

Premiul Juriului a fost câştigat de pelicula regizorilor germani Matthias Muller şi Christophe Girardet, „Meteor”, distincţia fiind acordată cu sprijinul Universităţii Naţionale de Artă.

Juriul festivalului, compus din Jonathan Pouthier (Franţa), Francois Bonenfant (Franţa), Christophe Leparc (Franţa), Brigitta Burger Utzer (Austria), Anna Abrahams (Norvegia) şi Laurenţiu Damian (România), şi-a motivat alegerea precizând că starea de spirit melancolică a filmului este transformată „într-o călătorie magică în lună, unde senzaţiile vizuale întrerup sentimentul de singurătate”.

„Cei doi autori ai filmului au dat dovadă de creativitate în reîntrebuinţarea found footage-ului folosind puterea expresivă a materialului pentru a o transforma în limba lor poetică în cinema. Imaginile întunecate acţionează ca un ecran în care imaginaţia şi visele de băieţi tineri sunt proiectate, simbolizând aşteptările lor complexe, partajate între temerile şi dorinţa de libertate”, s-a arătat în motivaţia juriului.

Premiul pentru cea mai bună imagine, oferit de Kodak, a revenit filmului portughez „The Waves” în regia lui Miguel Fonseca.

Folosind o naraţiune eliptică, „The Wavesh spune povestea a două surori prinse într-o stranie relaţie de dependenţă reciprocă. Filmul se desfăşoară în decorul dramatic şi impresionant filmat al coastei portugheze – un „paradis pierdut”, devenit şi mai fermecător datorită senzaţiei de fragilitate şi absenţă pe care o emană.

Membrii juriului au fost impresionaţi de „prezentarea subtilă a relaţiei dintre cele două surori” şi de „ciclul de viaţă şi moarte” prezentat în „frumoase imagini ale mării şi peisajului din jur”.

O menţiune specială a fost acordat filmului „Connection Lost” regizat de Paul Oneţ şi Manuela Borza.

„Filmul arată cum un concept inteligent poate duce la situaţii profunde şi umoristice în acelaşi timp. Dialogurile spontane şi uneori absurde ne arată că legăturile familiale oricât ar fi de strânse nu sunt suficiente pentru a depăşi ‘generation gap’. Neîncrederea în culturile necunoscute şi dorinţa de a proteja ceea ce iubesc conduc generaţiile mai în vârstă. Tinerii îşi doresc să se arunce în noi aventuri – în studiile lor, viaţa lor şi în modul lor de a face cinema. Crezul lor este: mijloace simple şi efecte puternice”, se arată în motivarea juriului.

La finalul Galei de închidere a fost proiectat în premieră filmul „Goltzius and the Pelican Company”, cel mai recent film semnat de Peter Greenaway.

Sursa: Agerpres

19
/03
/15

Ziarul Metropolis vă invită să completaţi primele trei chestionare prin care puteţi afla cât de bine cunoaşteţi limba română şi cinematografia autohtonă. În săptămânile următoare vă pregătim şi alte teste, din teatru, film şi literatură universală. Atenție la întrebările capcană!

19
/03
/15

Proiectul "Memoria/ Explorarea/ Imaginarea Oraşului" lansează candidatura Bucureştiului la titlul de Capitală Europeană a Culturii pentru 2021, el fiind structurat sub forma unei trilogii în care oraşul devine atât cadru de desfăşurare, cât şi protagonist, iar cetăţenii săi, generatori de conţinut.

18
/03
/15

Bono a cântat pentru prima dată în public după accidentul de bicicletă suferit în noiembrie 2014, alături de colegii săi din trupa U2, luni, la înmormântarea DJ-ului irlandez Tony Fenton.

18
/03
/15

Experimente originale, filme provocatoare ale unor regizori consacraţi, precum David Cronenberg, şi o privire în spatele camerei de filmat sunt cele trei secţiuni cu dedicaţie pentru cinefili care intră în programul celei de-a noua ediţii a Festivalului Internaţional de Film NexT.

18
/03
/15

Astăzi, de la ora 19.00, la librăria Bizantină din Bucureşti, criticul de teatru şi realizatoarea de televiziune Marina Constantinescu trece în barca personalităţilor care au acceptat să-şi arate calităţile de librar într-o inedită întâlnire cu publicul.

17
/03
/15

Lungmetrajul "Still Alice", cu Julianne Moore în rolul principal, va fi prezentat în premieră în România, pe 26 martie, de la ora 20.00, la CinemaPRO din Capitală, în deschiderea celei de-a 24-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film DaKINO.

17
/03
/15

Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica revine între 26 și 30 aprilie, la Cinema Studio și Cinema Elvira Popescu din București, cu o selecție de filme puternice, dezbateri și evenimente speciale. Cea de-a patra ediție a festivalului va pune în discuție un subiect fierbinte, conflictul dintre Rusia și Ucraina, într-un program special.

17
/03
/15

Ce poate fi mai potrivit pentru o seară de martie decât partitura compozitorului rus Igor Stravinski - Sacre du printemps (Ritualul primăverii)? Vineri, 20 martie (19.00), la Sala Radio, veţi avea bucuria întâlnirii cu această lucrare inedită interpretată de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului Gheorghe Costin.