Mihaela Velicu, actriță: „Mă îngrozește că se pune lacăt pe Teatrul Metropolis“
https://www.ziarulmetropolis.ro/mihaela-velicu-actrita-ma-ingrozeste-ca-se-pune-lacat-pe-acest-teatru-de-proiect-din-bucuresti-teatrul-metropolis/

„Sunt actrita freelancer din 2012 si dupa ce am terminat facultatea am avut norocul sa joc in cateva teatre, dar, in principal, cele mai multe spectacole pe care le-am jucat au fost la Teatrul Metropolis“, scrie Mihaela Velicu pe pagina ei de Facebook, referindu-se la posibilitatea ca Teatrul Metropolis să nu poată să mai programeze spectacole, din cauza subfinanţării.

Un articol de Ziarul Metropolis|7 aprilie 2022

„Aici am avut 6 premiere si, indraznesc sa spun, sute de spectacole.
N-am fost niciodata angajata, dar mereu am simtit ca apartin de Teatrul Metropolis. O lunga perioada (7 ani) mi-am sustinut traiul doar din spectacolele programate aici. Si nu cred sunt singurul caz.
Am putut sa imi fac meseria intr-un spatiu unde cei “care nu se vad” (masinistii, cabinierele, echipa tehnica, regizorii tehnici) erau cei mai implicati si draguti oameni cu care am avut ocazia sa lucrez vreodata. Profesionalismul lor si bunul simt cu care am fost intampinata m-a facut sa-mi iubesc meseria si mai mult. Era un mediu in care oamenii se bucurau real unii de ceailalti si cred ca si publicul simtea asta.
Ma infurie sa aflu ca se inchide.
Ma ingrozeste ca se pune lacat pe acest teatru de proiect din Bucuresti unde peste 300 de actori, majoritatea independenti, au putut sa isi faca meseria.
Nu stiu ce vor face oamenii angajati acolo ramasi fara posturi.
Nu stiu ce vor face studentii care isi dadeau spectacolele de disertatie in acest teatru.
Nu stiu daca vor gasi alta casuta artistii independenti.
Nimeni nu stie. Dar acum voi stiti ca se intampla asta“.

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

18
/02
/24

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială în secţiunea Forum, necompetiţională, a Festivalului de la Berlin, "Săptămâna Mare", scris şi regizat de Andrei Cohn şi inspirat din nuvela "O făclie de Paşte" a lui I. L. Caragiale, este un film care gravitează în jurul unei întrebări fundamentale: Cum se ajunge ca un om să-i ia viaţa celui de lângă el?