Moartea pentru patrie, un spectacol despre supraviețuirea urbană
https://www.ziarulmetropolis.ro/moartea-pentru-patrie-un-spectacol-despre-supravietuirea-urbana/

Teatrul de Artă Bucureşti prezintă, în premieră, spectacolul “MOARTEA PENTRU PATRIE”. Dragoste, trădare, violenţă, inocenţă şi uitare. Destinele locuitorilor a trei apartamente dintr-un bloc se întrepătrund într-o disperată luptă pentru supravieţuire urbană. Un spectacol în distribuţia: Constantin Cojocaru, Lucian Ifrim, George Constantinescu, Paula Chirilă, Dana Voicu, Ruxandra Hule.

Un articol de Petre Ivan|20 octombrie 2014

Teatrul de Artă Bucureşti anunţă joi, 23 octombrie 2014, premiera celei mai recente producţii propri, “MOARTEA PENTRU PATRIE”, sub semnătura lui Alexandru Maftei.

Textul, autor Mihai Ignat, a fost nominalizat la UNITER – secțiunea „Cea mai bună piesă romanească a anului”, în anul 2009, iar povestea din piesă urmărește destinul locuitorilor a trei apartamente dintr-un bloc – un tânăr reîntors din străinătate, obligat să trăiască în acelaşi apartament cu bunicul senil, o familie atinsă de rutina vieţii de zi cu zi, cu o fiică de 18 ani, şi amanta tatălui acesteia…iată un posibil tablou, luat chiar de pe palierul tău.

În centrul poveştilor lor încrucişate stau lupta pentru supravieţuire (generată, ironic, de absenţa unui loc de parcare sau, dramatic, de absenţa unei case), clivajul dintre mentalitatea copiilor şi cea a părinţilor, refuzul valorizării normalităţii domestice, spaimele provocate de uitarea trecutului sau de degradarea prezentului.

De fapt, tema fundamentală a piesei este aceea a spaţiului vital – devenit o reală şi profundă problemă în condiţiile unui trai urban care, deşi e unul configurat Moartea pentru patriecomunitar, duce, paradoxal, la opusul comuniunii, la izolare şi nepăsare.

Aflat la graniţa dintre drama domestică şi comedia absurdă, spectacolul încrucişează destinele personajelor principale, care, în ciuda diferenţelor, au în comun lupta pentru supravieţuire, înţeleasă şi manifestată diferit.

Subiectul piesei este inspirat de viața urbană contemporană, iar finalul, imprevizibil, are un element senzațional ce pare a fi luat din ştirile de la ora cinci: arată cum o banală dispută pe locul de parcare, din fața blocului, poate conduce la o crimă, o sinucidere și un avort.

Reprezentaţii:

Joi, 23 octombrie | ora 20.15

Vineri, 24 octombrie | ora 20.15

Vineri, 31 octombrie | ora 20.15

Foto: Moartea pentru patrie – Teatrul de Artă Bucureşti

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.