Momentul de grație / Their Finest, în închiderea Cinepolitica
https://www.ziarulmetropolis.ro/momentul-de-gratie-their-finest-in-inchiderea-cinepolitica/

Momentul de graţie / Their Finest (r. Lone Scherfig), un film de epocă plin de detalii sublim recreate, încărcat de emoţie, dramatism dar şi de umor britanic autentic, va fi proiectat în închiderea celei de-a şasea ediţii a Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica, duminică, 23 aprilie, la Cinema Elvire Popesco. Cinepolitica are loc în perioada 20 – 23 aprilie la Cinema Elvire Popescu şi Institutul Balassi din Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|21 aprilie 2017

Acțiunea filmului este plasată în Londra anilor ’40, în perioada de maximă slăbiciune a rezistenței britanice în fața agresiunii naziste.

Divizia de Film a Ministerului Britanic de Interne o angajează pe scenarista Catrin Cole să aducă o perspectiva feminină asupra campaniei naționale de propagandă, menită să mențină vie speranța populației în urma efectelor tăvălugului Blitzkrieg-ului.

Privită de sus de colegii de breaslă și chiar de propriul soț, aceasta va reuși să se impună într-o lume profesională nepregătită încă pentru potențialul Cinepoliticacreativ al sexului frumos. Povestea și filmul pe care încearcă să le construiască atât pentru guvern, cât și pentru poporul britanic ar putea schimba cursul războiului, prin infuzia de optimism și credință în propriile forțe.

Din distribuție fac parte Gemma Arterton (RocknRolla și Quantum Of Solace) si Sam Claflin (The Hunger Games). Momentul de grație a câștigat Premiul Publicului la Festivalul de Film de la Göteborg.

Competiția Cinepolitica reunește șapte dintre cele mai noi filme și documentare politice, trei dintre acestea constituind și punctele de plecare pentru două dezbateri .

Vineri, 21 aprilie, de la ora 18.30, la Cinema Elvire Popescu, va rula Recolta de oameni (r. Leon Lee), un documentar șocant ce are la bază investigația a doi nominalizați la Premiul Nobel despre traficul de organe din China.

Mișcările de stradă actuale și ascensiunea extremei drepte în Europa reprezintă subiectele celei de-a doua dezbateri, care va avea loc sâmbătă, ora 19.30, tot la Cinema Elvire Popescu.

La Institutul Balassi din București vor rula, în afara competiției, Janus (r. Gyöngyössy Bence), un film inspirat din întâmplări reale despre modul de acțiune al Securității, și La graniță 1988 – 89 (r. Lukács Csaba, Marossy Géza), un mediu-metraj despre cei care au încercat să fugă de dictatura ceaușistă.

Festivalul Internațional de Film Cinepolitica va avea loc în perioada 20 – 23 aprilie, la Cinema Elvire Popesco  și Institutul Balassi din București.

Foto: Cinepolitica – www.cinepolitica.ro

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.