Monoloagele vecinului, cel mai longeviv one-man show din teatrul independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/monoloagele-vecinului-cel-mai-longeviv-one-man-show-din-teatrul-independent/

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Un articol de Petre Ivan|13 ianuarie 2014

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Spectacolul conţine şapte monoloage punctate, nu întâmplător, cu muzici alese de pe primul album Subcarpaţi şi reprezintă scanning-ul plin de comic şi de prospeţime al unei societăţi şi a discrepanţei sociale extreme, care evoluează încet şi dureros sub influenţa unor modele şi tendinţe globale.

Personajele sunt bărbaţi români cu vârste de la 12 la 82 de ani, posibili vecini parcă surprinşi de o cameră ascunsă.

”Bazate pe un simţ al observaţiei ieşit din comun, pe o priză fermă la real, construite cu impecabilă rigoare (poate doar David Esrig, celebru şi datorită „de ce“-urilor sale, le-ar găsi vreo fisură) şi debordând de un umor niciodată gratuit, niciodată căutat, niciodată forţat, poveştile din Monoloagele vecinului sunt atât de convingătoare, încât ar trece oricând drept fragmente de realitate.

Impresia e întărită de jocul lui Laurenţiu Bănescu. Actor fără studii, el lasă impresia că a absolvit Actors’ Studio.

Monoloagele vecinului

Monoloagele vecinului, un spectacol scris, regizat şi interpretat de Laurenţiu Bănescu

Talentul său de excepţie e dublat de o tehnică impecabilă. Nu ştiu dacă e vorba de instinct sau de raţiune, dar una dintre ele – sau amândouă – îl impiedică să cadă în exces, în şarjă.

Şi încă ceva. El nu consumă emoţia pe scenă, nu ne arată cât de bine ştie el să joace o emoţie sau alta, ci mai lasă şi pentru public: se opreşte exact în punctul în care trebuie, pentru ca aceasta să fie preluată şi trăită mai departe de către spectator.

Specifică actorilor cu şcoală anglo-americană, această ştiinţă a dozajului şi a filtrării prin inteligenţă are din păcate valoare de raritate la noi” – Victor Scoradeţ, Revista Cultura.

INFO:

Sâmbătă, 18 ianuarie | ora 20.15

Spectacol găzduit de Teatrul de Artă Bucureşti

Rezervări: 0737.904.932 | [email protected]

Preţ bilet: 30 lei

Foto cu Monoloagele vecinului – Oana Nedelcu şi teatruldearta.ro

12
/11
/23

Un spectacol care ar trebui prezentat în fața cât mai multor tineri și care vorbește despre probleme extrem de actuale, prezente într-o formă sau alta cam în toate școlile din România în acest moment...

10
/11
/23

În 18 și 19 noiembrie 2023, la ora 19:00, la Teatrul Excelsior va avea loc premiera spectacolului „(R)Evoluție. Ghid de supraviețuire în secolul XXI” de Yael Ronen și Dimitrij Schaad, în regia lui Radu Nica, nume de referință ale scenei românești, multiplu nominalizat la Premiile UNITER și câștigător în 2005 al Premiului de debut pentru spectacolul „Nora“, realizat la Teatrul Naţional „Radu Stanca” din Sibiu.

10
/11
/23

În 18 și 19 noiembrie, de la ora 20:00, Reactor invită publicul la ultima sa producție, „Rața!”, pe un text scris vara aceasta în cadrul rezidenței de scriere pentru autori dramatici, Drama 5.