Monoloagele vecinului, cel mai longeviv one-man show din teatrul independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/monoloagele-vecinului-cel-mai-longeviv-one-man-show-din-teatrul-independent/

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Un articol de Petre Ivan|13 ianuarie 2014

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Spectacolul conţine şapte monoloage punctate, nu întâmplător, cu muzici alese de pe primul album Subcarpaţi şi reprezintă scanning-ul plin de comic şi de prospeţime al unei societăţi şi a discrepanţei sociale extreme, care evoluează încet şi dureros sub influenţa unor modele şi tendinţe globale.

Personajele sunt bărbaţi români cu vârste de la 12 la 82 de ani, posibili vecini parcă surprinşi de o cameră ascunsă.

”Bazate pe un simţ al observaţiei ieşit din comun, pe o priză fermă la real, construite cu impecabilă rigoare (poate doar David Esrig, celebru şi datorită „de ce“-urilor sale, le-ar găsi vreo fisură) şi debordând de un umor niciodată gratuit, niciodată căutat, niciodată forţat, poveştile din Monoloagele vecinului sunt atât de convingătoare, încât ar trece oricând drept fragmente de realitate.

Impresia e întărită de jocul lui Laurenţiu Bănescu. Actor fără studii, el lasă impresia că a absolvit Actors’ Studio.

Monoloagele vecinului

Monoloagele vecinului, un spectacol scris, regizat şi interpretat de Laurenţiu Bănescu

Talentul său de excepţie e dublat de o tehnică impecabilă. Nu ştiu dacă e vorba de instinct sau de raţiune, dar una dintre ele – sau amândouă – îl impiedică să cadă în exces, în şarjă.

Şi încă ceva. El nu consumă emoţia pe scenă, nu ne arată cât de bine ştie el să joace o emoţie sau alta, ci mai lasă şi pentru public: se opreşte exact în punctul în care trebuie, pentru ca aceasta să fie preluată şi trăită mai departe de către spectator.

Specifică actorilor cu şcoală anglo-americană, această ştiinţă a dozajului şi a filtrării prin inteligenţă are din păcate valoare de raritate la noi” – Victor Scoradeţ, Revista Cultura.

INFO:

Sâmbătă, 18 ianuarie | ora 20.15

Spectacol găzduit de Teatrul de Artă Bucureşti

Rezervări: 0737.904.932 | [email protected]

Preţ bilet: 30 lei

Foto cu Monoloagele vecinului – Oana Nedelcu şi teatruldearta.ro

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.