Muzeul Abandonului lansează prima aplicație imersivă la Noaptea Muzeelor
https://www.ziarulmetropolis.ro/muzeul-abandonului-lanseaza-prima-aplicatie-imersiva-la-noaptea-muzeelor/

Sâmbătă, 14 mai, cu ocazia Nopţii Muzeelor 2022 va fi lansată aplicaţia imersivă MUZEUL ABANDONULUI. Special pentru acest moment va fi construită o staţie temporară de explorare digitală disponibilă publicului într-un tur de forţă de 15 ore, la Seneca Anticafe, de la 9 la 24.

Un articol de Petre Ivan|10 mai 2022

Publicul va putea testa aplicația pe o infrastructură tehnică powered by Dell XPS – pe cele mai noi laptopuri Dell XPS de 13’’, 15’’ si 17’’- sub îndrumarea echipei de creație, coordonată de Ciprian Făcăeru – arhitect de spații virtuale. Spațiul amfiteatrului Seneca va fi amenajat de echipa Muzeul Abandonului în colaborare cu Brândușa Tudor și Anca Cioarec de la Stardust Architects, cu mici capsule-instalații de obiecte și elemente de arhivă, colectate de echipa muzeului în ultimul an de cercetare, ca o formă-manifest de introducere a publicului vizitator în atmosfera și narațiunea acestui proiect muzeal avangardist.

Muzeul Abandonului este primul muzeu-forum digital și participativ din România, un proiect ce și-a asumat maparea culturii abandonului și redarea unei narațiuni istorice a fenomenului abandonului și instituționalizării copiilor în România. Este un spațiu virtual de întâlnire dintre publicul larg și comunitatea invizibilă a copiilor abandonați din România, un loc sigur unde această traumă colectivă poate începe procesul de vindecare. Proiectul a debutat în septembrie 2021, cu platforma www.muzeulabandonului.ro, sub coordonarea a doi oameni de comunicare – Oana Drăgulinescu și Ioana Călinescu și a unui istoric – Simina Bădică, alături de o echipă interdisciplinară de psihologi, arhiviști, muzeografi și antropologi.

„MUZEUL ABANDONULUI este un proiect digital ce explorează noi dimensiuni ale conceptului muzeal și prezintă publicului larg, într-un format inovativ-creativ, istoria fenomenului abandonului în România. Muzeul este prezentat publicului prin intermediul unei platforme web și aplicație virtuală web ce expun un conținut divers transpus într-o scenografie imersivă ce facilitează o experiență exploratorie interactivă. Conținutul muzeal obținut utilizează metode mixte de documentare ce variază de la cercetarea de arhivă, interviuri, mărturii, documentare foto-video, fotografie 360 și scanare 3D și este expus publicului într-un format tridimensional și interactiv ce împrumută limbaje specifice noilor media, jocurilor video și realității virtuale.” – este eticheta muzeală realizată de Ciprian Făcăeru, coordonatorul proiectului imersiv, arhitect de spații virtuale și mixte, designer de experiențe imersive și augmentate, artist al noilor media.

Întreaga echipă a muzeului va fi prezentă în 14 mai în spațiul Amfiteatrului Seneca Anticafe pentru a întâmpina publicul Nopții Muzeelor, pentru a facilita navigarea prin expoziția digitală ce are ca bază fosta clădire a Căminului-Spital Sighetu Marmației – transformată prin scanare 3D în artefact digital, dar și pentru a prezenta fragmente fizice din periplul muzeal digital, replici concrete ale unui concept care își are rădăcinile în metavers.

Sâmbătă 14 mai, începând cu ora 9:00 și până la miezul nopții, amfiteatrul Seneca Anticafe se va trasforma într-un mix de spațiu muzeal și laborator digital, pregătit să primească publicul interesat de explorarea primului muzeu digital din România. Mai multe detalii puteți găsi aici, sau pe paginile de Facebook și Instagram ale muzeului.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.