Natalie Portman, de la Dior la filme franţuzeşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/natalie-portman-de-la-dior-la-filme-frantuzesti/

Actriţa americană Natalie Portman, care locuieşte de curând la Paris, după căsătoria ei cu coregraful francez Benjamin Millepied, a declarat, într-un interviu acordat publicaţiei Madame Figaro, că este pregătită să joace într-un film turnat în limba lui Molière

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2015

Prezentă pe afişul filmului „Knight of Cups”, de Terrence Malick, care va avea premiera la Berlinala 2015, Natalie Portman, imaginea noii campanii publicitare a casei Dior, revine pe marile ecrane cu primul ei lungmetraj de amploare de după „Lebăda neagră/ Black Swan” (2010), după ce apăruse anterior în două scurtmetraje – „New York, I Love You”, în 2008, şi „Eve”, în acelaşi an.

În filmul „A Tale of Love and Darkness” (2015), adaptat după romanul omonim scris de autorul israelian Amos Oz şi turnat la Ierusalim, Natalie Portman a îndeplinit atât funcţia de regizor, cât şi pe cea de actriţă, jucând în ebraică rolul mamei personajului principal.

„Este limba copilăriei mele. Dar, întrucât nu o stăpânesc la perfecţie, acest fapt limitează capacitatea de improvizaţie. Partea pozitivă: Acest film mi-a dat o încredere în mine pe care nu o aveam, aceea de a juca în alte limbi pe care nu le vorbesc fluent”, a declarat actriţa americană pentru Madame Figaro.

„Sunt pregătită să încerc să joc în franceză, pentru un regizor care va avea suficient de multă încredere în mine”, a adăugat actriţa.

Natalie Portman, căsătorită cu Benjamin Millepied, a părăsit oraşul Los Angeles pentru a se muta la Paris în toamna anului trecut.

Admirator al culturii franceze, tatăl meu mi-a transmis această pasiune. Părinţii mi-au permis să joc în primul meu film care a fost turnat de un regizor francez. Am început apoi să învăţ limba franceză, am revenit de multe ori la Paris de-a lungul anilor pentru a o exersa. Am participat şi la câteva cursuri de franceză de când m-am mutat aici. În prezent, am o motivaţie uriaşă pentru a-mi îmbunătăţi cunoştinţele de franceză – Natalie Portman.

Cineastul francez Luc Besson a fost acela care, în 1994, i-a oferit primul ei rol – unul anglofon – în filmul „Leon”, pe vremea în care Natalie Portman avea vârsta de 12 ani.

De atunci, actriţa americană şi-a construit o carieră prestigioasă. Pe lângă faptul că este absolventă a universităţii americane Harvard, lunga ei filmografie cuprinde lungmetraje regizate de unii dintre cei mai apreciaţi regizori din cinematografia contemporană.

Natalie Portman a interpretat roluri în pelicule regizate de Woody Allen („Toţi spun: Te iubesc!”), Tim Burton („Atacul marţienilor!”), Wong Kar-wai („Iubire cu gust de afine”) şi Wes Anderson („Un tren numit Darjeeling”).

Actriţa a colaborat şi cu George Lucas, cu ocazia filmelor care compun cea de-a doua trilogie din franciza „Războiul stelelor”.

Foto: Natalie Portman – cinemagia

Citiţi şi:
04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.