Noile prelegeri ale „Cinematecii pentru toţi”, cu Cristian Tudor Popescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/noile-prelegeri-ale-cinematecii-pentru-toti-cu-cristian-tudor-popescu/

Programul „Cinemateca pentru toţi”, susţinut de criticul, jurnalistul şi scriitorul Cristian Tudor Popescu, s-a bucurat de mare succes la publicul Cinematecii Române în cele 15 prelegeri de până acum (10 octombrie 2015 – 5 martie 2016), motiv pentru care el va fi continuat de către Asociaţia EuRo Cinema, care a iniţiat şi coordonat proiectul, până la sfârşitul lunii iunie.

Un articol de Liliana Matei|13 martie 2016

Pe 12 şi 19 martie a.c., de la ora 11:00, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române găzduieşte două noi prelegeri ale conferenţiarului Cristian Tudor Popescu, sub tema generală „Cinema şi propagandă în istoria filmului românesc”. Accesul publicului la aceste întâlniri este liber, în limita locurilor disponibile.

Programul următoarelor două prelegeri:
Prelegerea 16:

Sâmbătă, 12 martie, ora 11:00

DUMINICĂ LA ORA 6 (regia Lucian Pintilie, 1966) – din nou, dilema etic-estetic: un film pe un scenariu propagandistic standard, remarcabil realizat cinematografic.

RECONSTITUIREA (regia Lucian Pintilie, 1970) – caricatura sinistră a poporului român schimonosit de comunism.

RĂTĂCIRE (regia Alexandru Tatos, 1978) – propagandă grosieră împotriva transfugilor şi a Occidentului decadent.
Prelegerea 17:

Sâmbătă, 12 martie, ora 11:00

MIHAI VITEAZUL (Sergiu Nicolaescu, 1971) – cea mai mare şi profitabilă investiţie în propaganda prin cinema a regimului comunist. Identificarea procedeelor de manipulare prin deformarea istoriei.

BUZDUGANUL CU TREI PECEŢI (Constantin Vaeni, 1977) – istoria ca suport pentru programul PCR. Mihai Viteazul prim-secretar.

BUREBISTA (Gheorghe Vitanidis, 1980) – evocarea conducătorului primului stat dac centralizat.
Începând din luna aprilie, întâlnirile din cadrul programului „Cinemateca pentru toţi” vor avea loc în serile de joi, de la ora 19:00, la aceeaşi Sală Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române.
„Cinemateca pentru toţi” este un proiect al Asociaţiei EuRo Cinema, desfăşurat până acum cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, al Centrului de Studii în Istorie Contemporană şi al Fundaţiei Hanns Seidel-România.

Parteneri permanenţi ai proiectului: Arhiva Naţională de Filme – Cinemateca Română, Docuart şi Radio România Cultural.

Sponsor unic: Philip Morris Trading.
(Concepţie afiş: Robert Răcaru. Imagine din filmul PUTEREA ŞI ADEVĂRUL, regia Manole Marcus, 1972)

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.