„Touch Me Not”, debutul regizoarei Adina Pintilie, șocul Berlinalei 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/nu-ma-atinge-ma-debutul-regizoarei-adina-pintilie-socul-berlinalei-2018/

Cu nuditate şi sex, filmul experimental „Touch Me Not” a speriat mulţi reprezentanţi ai mass-media la Berlinală, informează publicaţia germană Focus. În filmul regizoarei Adina Pintilie se pot urmări diferiţi oameni şi practicile lor sexuale.

Un articol de Petre Ivan|23 februarie 2018

Potrivit publicației germane, citată de digi24.ro, mai mulți spectatori și jurnaliști au părăsit sala la scurt timp de la începerea proiecției. Cei care au rămas au apreciat însă filmul, răsplătind artista cu ropote de aplauze.

Touch me not

Adina-Pintilie

„Adina Pintilie stabilește granițele încă din primul cadru al filmului, când camera lui George Chiper-Lillemark se plimba în gros plan peste un corp bărbătesc, dezvăluindu-i sexul. O provocare? Cu siguranță, dar si definirea spatiului de joc. Treptat filmul dezvaluie personajele despre care nu reusesti sa afli nici pana la final in ce limite ale realitatii ori ale fictiunii evolueaza. Granita aceasta blurata dintre ce e real si ce e fictiune, creata printr-o regie foarte fluida, e cel mai interesant lucru in film.”, spune criticul Iulia Blaga, pentru Hotnews.

O femeie care incearca sa-si vindece frigiditatea platind un barbat sa se masturbeze in fata ei, discutand cu un transsexual meloman, in sedinte cu un terapeut care se straduieste s-o faca sa-si elibereze furia, sau discutand in intalniri succesive cu regizoarea vizibila printr- un ecran, de partea cealalta a aparatului de filmat – Iulia Blaga

Cel mai curajos film din festival

Am vrut să aflu ce este intimitatea, este o cercetare, a fost un proces lung. În cele din urmă a fost o poveste de dragoste de șapte ani pentru noi toți. (…) Există o plasă de siguranță în ficțiune, nu am avut asta, am lucrat autentic, am dezvoltat relații interpersonale și toți participanții și-au deschis cu adevărat sufletul. – Adina Pintilie

Touch Me Not, de Adina-Pintilie

“Touch Me Not” e cel mai provocator si mai curajos film vazut anul acesta in Competitia Berlinalei. Am auzit un jurnalist spunand ca sigur ca se va regasi in palmares. Si eu cred asta. Sau, cel putin, ar trebui sa fie in palmares. (…) E de asteptat ca filmul (coproductie internationala romano-germano-ceho-bulgaro-franceza respinsa de doua ori de CNC pana sa ia finantare) sa starneasca un scandal in Romania. Nu e un film pentru publicul larg, dar e dificil si pentru publicul de specialitate”, a mai comentat Iulia Blaga, aflată zilele acestea la Festivalul de Film la Berlin.

(Un teaser al filmului, aici)

Ceremonia de premiere a celei de-a 68-a ediții a Berlinalei va avea loc sâmbăta, 24 februarie 2018.

Foto: Touch Me Not – facebook

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.