„Touch Me Not”, debutul regizoarei Adina Pintilie, șocul Berlinalei 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/nu-ma-atinge-ma-debutul-regizoarei-adina-pintilie-socul-berlinalei-2018/

Cu nuditate şi sex, filmul experimental „Touch Me Not” a speriat mulţi reprezentanţi ai mass-media la Berlinală, informează publicaţia germană Focus. În filmul regizoarei Adina Pintilie se pot urmări diferiţi oameni şi practicile lor sexuale.

Un articol de Petre Ivan|23 februarie 2018

Potrivit publicației germane, citată de digi24.ro, mai mulți spectatori și jurnaliști au părăsit sala la scurt timp de la începerea proiecției. Cei care au rămas au apreciat însă filmul, răsplătind artista cu ropote de aplauze.

Touch me not

Adina-Pintilie

„Adina Pintilie stabilește granițele încă din primul cadru al filmului, când camera lui George Chiper-Lillemark se plimba în gros plan peste un corp bărbătesc, dezvăluindu-i sexul. O provocare? Cu siguranță, dar si definirea spatiului de joc. Treptat filmul dezvaluie personajele despre care nu reusesti sa afli nici pana la final in ce limite ale realitatii ori ale fictiunii evolueaza. Granita aceasta blurata dintre ce e real si ce e fictiune, creata printr-o regie foarte fluida, e cel mai interesant lucru in film.”, spune criticul Iulia Blaga, pentru Hotnews.

O femeie care incearca sa-si vindece frigiditatea platind un barbat sa se masturbeze in fata ei, discutand cu un transsexual meloman, in sedinte cu un terapeut care se straduieste s-o faca sa-si elibereze furia, sau discutand in intalniri succesive cu regizoarea vizibila printr- un ecran, de partea cealalta a aparatului de filmat – Iulia Blaga

Cel mai curajos film din festival

Am vrut să aflu ce este intimitatea, este o cercetare, a fost un proces lung. În cele din urmă a fost o poveste de dragoste de șapte ani pentru noi toți. (…) Există o plasă de siguranță în ficțiune, nu am avut asta, am lucrat autentic, am dezvoltat relații interpersonale și toți participanții și-au deschis cu adevărat sufletul. – Adina Pintilie

Touch Me Not, de Adina-Pintilie

“Touch Me Not” e cel mai provocator si mai curajos film vazut anul acesta in Competitia Berlinalei. Am auzit un jurnalist spunand ca sigur ca se va regasi in palmares. Si eu cred asta. Sau, cel putin, ar trebui sa fie in palmares. (…) E de asteptat ca filmul (coproductie internationala romano-germano-ceho-bulgaro-franceza respinsa de doua ori de CNC pana sa ia finantare) sa starneasca un scandal in Romania. Nu e un film pentru publicul larg, dar e dificil si pentru publicul de specialitate”, a mai comentat Iulia Blaga, aflată zilele acestea la Festivalul de Film la Berlin.

(Un teaser al filmului, aici)

Ceremonia de premiere a celei de-a 68-a ediții a Berlinalei va avea loc sâmbăta, 24 februarie 2018.

Foto: Touch Me Not – facebook

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

09
/10
/20

Cel mai nou film semnat de Marian Crișan, BERLINER, a fost distins cu Premiul ‘Keen Eye’ - Russian Cinema Club Federation la cea de-a 42-a ediție a Festivalului Internațional de film de la Moscova (MIFF) care a avut loc între 1 și 8 octombrie.

08
/10
/20

La aniversarea a 100 de ani de la premiera pe marele ecran a primului film românesc de animație, Festivalul Internațional de Film de Animație Animest organizează, în perioada 9-15 noiembrie, o amplă retrospectivă dedicată celor mai importante momente din istoria cinematografiei animate autohtone.

07
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Babyteeth” (2019), debutul în cinema al regizoarei australiene Shannon Murphy, are o premisă care poate stârni scepticism: o fată bolnavă de cancer, ai cărei părinţi au o relaţie în criză, se îndrăgosteşte de un traficant de droguri ceva mai mare. Însă regia nu doar că salvează scenariul, dar îl transformă într-un film proaspăt.