O întâlnire cu propria conştiinţă: „Clasa noastră“ de Tadeusz Słobodzianek, în regia lui Ştefan Roman
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-intalnire-cu-propria-constiinta-clasa-noastra-de-tadeusz-slobodzianek-in-regia-lui-stefan-roman/

Într-o lume divizată de diverse ideologii, noi înşine nu putem rămâne întregi în raport cu noi înşine. Această stare ajunge să îl afecteze necondiţionat şi pe cel de lângă noi.

Un articol de Liliana Matei|1 aprilie 2022

Periodic, ne confruntăm cu o istorie care scormonește în trecutul recent sau mai îndepărtat al unei comunități, popor. Și atunci spiritele se pot inflama. Așa apar pretențiile teritoriale, epurările etnice etc. Istoria scormonește în viața comunității ca băiatul cu bățul în măruntaiele unei broaște râioase.

Când Răul își revarsă duhoarea leviatanului pe comunități, sau entități statale, fața persoanei își pierde lumina și strălucirea primite de la Dumnezeu. Omul poate atunci comite nedreptăți, violențe, crime… tocmai în numele adevărului pe care pretinde că-l slujește. Uneori, chiar religia e ambalată pentru justificarea acestor acțiuni.

Słobodzianek invită la o reevaluare a propriilor noastre fantoșe ale trecutului care – iată, cum vedem zilele acestea în conflictul actual ruso-ucrainean (dar nu numai) – pot izbucni necontrolat. Pe nepusă masă, ne putem trezi în mijlocul unui conflict sângeros, fie el pogrom sau război propriu-zis, situați de-o parte sau de cealaltă a baricadei.

Spectacolul propune o radiografie asupra violenței, trădării, credinței, (ne)iertării. În același timp, este și o întâlnire cu propria conștiință. În acest context, se pune întrebarea: putem ierta ce ne-au făcut alții? Și încă: ne putem ierta pe noi înșine?

Din distribuţie fac parte: Claudiu PANAITESCU – Jakub Kac, Theodor RADU – Rysiek, Narcis BLIDERAN – Zygmunt, George HĂDĂRIG – Heniek, Ciprian MIHĂILĂ-LEOTESCU – Wladek, Mălina BOBEŞ – Abram, Raluca SARCA – Dora, Ilinca MEŞTER – Zocha şi Larisa DOBRIN – Rachelka / Marianna

Regia artistică e semnată de Ştefan ROMAN, scenografia a fost realizată de Ciprian LEOTESCU, iar regia tehnică e asigurată de Teodora CRĂCIUN.

Piesa a fost tradusă din polonă de Cristina GODUN, iar traducerea în maghiară, pentru supratitrare, a fost realizată de Patrícia PÁSZT.

Spectacolul are o durată de 3 ore (fără pauză) şi este recomandat persoanelor cu vârsta peste 14 ani.

Premiera va avea loc joi, 14 aprilie, de la ora 19.00, la Sala Mare (în regim studio).

Biletele pot fi achiziţionate în format electronic de pe lr.biletmaster.ro/ron/Event/44003594/Clasa-noastra.

Spectacolul este prezentat de Asociaţia pentru Teatru Liviu Rebreanu în parteneriat cu Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Liviu Rebreanu“ şi Universitatea de Arte din Târgu-Mureş.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.