One World Romania – online din mai până în septembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/one-world-romania-online-din-mai-pana-in-septembrie/

Faptul că amânăm ediţia a 13-a a Festivalului One World Romania până spre sfârşitul verii nu înseamnă că ne resemnăm să nu vă mai întâlnim până atunci. Începând din luna mai şi până în septembrie vom organiza, constant, o serie de evenimente şi de proiecţii online, din dorinţa de a păstra legătura, măcar virtual.

Un articol de Petre Ivan|2 mai 2020

Mai întâi, reluăm Cineclubul OWR, într-o formulă compusă din conversații live cu cineaști și streaming-ul unor filme importante din cariera lor. Prima ediție online a Cineclubului se va concentra asupra operei timpurii a cineastei franceze Dominique Cabrera.

De azi, 1 mai, până vineri, 15 mai vor fi disponibile pe platforma Eventbook trei filme ale sale: „Cronica unei suburbii oarecare” („Chronique d’une banlieue ordinaire”, Franța, 1992), „O poștă în La Courneuve” („Une poste à la Courneuve”, Franța, 1994) și „Mâine și tot mâine – Jurnal din 1995” („Demain et encore demain, journal 1995”, Franța, 1995).

Biletele costă 10 lei sau 5 lei cu tarif redus.

Cei care au achiziționat abonamente pentru OWR #13 vor putea viziona gratuit toate filmele din cadrul Cineclubului și a viitoarelor proiecte online ale One World Romania din această vară, folosind codul de bare de pe abonamente. Cei care doresc să susțină echipa OWR, având astfel acces gratuit la evenimentele asociației, pot deveni Prieteni OWR.
Pentru vizionare şi achiziție trebuie să aveți sau să vă creați un cont Eventbook. Fiecare utilizator va avea 48 de ore după achiziționarea biletului sau folosirea codului de bare de pe abonament pentru a viziona filmul.

Discuția online cu cineasta va avea loc live pe pagina de Facebook a One World Romania, vineri, 8 mai, de la ora 19.00. Pe cei interesați să intervină, împreună cu moderatorii Vanina Vignal și Andrei Rus, în discuția cu Dominique Cabrera, îi invităm să trimită un mail la adresa [email protected] până joi, 7 mai, la ora 14, care să conțină numele persoanelor pentru care este făcută rezervarea și adresele de mail aferente.

Numărul de locuri disponibile este de 50, iar discuția se va desfășura în limba engleză.

Bonus cinefil

Pentru că știm că mulți dintre spectatorii noștri nu au reușit să ajungă la toate proiecțiile de Cineclub la care și-ar fi dorit să vină, în următoarele luni vă oferim ocazia să recuperați, online, o parte a acestor filme, multe dintre ele inaccesibile pe DVD sau pe orice alte tipuri de platforme VOD din lume.

De azi, 1 mai, și până sâmbătă, 30 mai, vor fi disponibile pe platforma Eventbook trei filme importante proiectate în edițiile trecute ale Cineclubului, în seria tematică consacrată perioadei de tranziție a blocului estic de la comunism la capitalism: „Deșeuri voluminoase” („Spermull”, regia Helke Misselwitz, Germania, 1991), „Adio, iarnă” („Winter ade”, regia Helke Misselwitz, Germania de Est, 1988) și „Timpul încarcerat” („Verriegelte Zeit”, regia Sybille Schönemann, Germania, 1990).
În așteptarea momentului în care se vor putea relua proiecțiile în țară, KineDok se lansează online cu documentarul croat „Srbenka”. Prezentat în cadrul competiției OWR 2019, filmul explorează tensiunile sârbo-croate dintr-o perspectivă inedită, și anume prin documentarea pregătirii unei piese de teatru ce reconstituie o crimă comisă din motive etnice în anii ’90. Filmul va fi disponibil pentru vizionare online începând cu data de 10 mai, urmând ca pe 28 mai să aibă loc o discuție live cu regizorul filmului, Nebojša Slijepčević.

Puțin mai târziu, începând cu luna iunie, tot în spațiul virtual vom inaugura și „Anticamera OWR13”, în cadrul căreia vom iniția, o dată la fiecare două săptămâni, discuții live cu o parte a invitaților speciali ai One World Romania, ediția a 13-a (Ross McElwee, Claire Simon, Radu Jude și mulți alții). Cu această ocazie, vom prezenta și câteva dintre filmele lor cele mai importante și vom încerca să reintrăm, împreună, în atmosfera viitoarei ediții a festivalului.

Vă așteptăm deci cu drag și cu emoție la aceste evenimente, la care sperăm că veți participa în număr cât mai mare, și profităm de această ocazie pentru a vă aminti că One World Romania există pentru și datorită vouă, spectatorii.

05
/01
/15

Anul 2015 aduce în peisajul cinematografic noi proiecte ale unor regizori premiaţi la Cannes, Berlin şi Veneţia, printre filmele româneşti care vor fi lansate în cinema numărându-se thrillere politice, un western balcanic, un documentar animat, dar şi comedii, drame şi pelicule poliţiste.

02
/01
/15

Nedistribuite în cinematografe, văzute puțin în festivaluri, ignorate nejustificat, filmele de nonficțiune merită o mai mare atenție. La început de an, Ziarul Metropolis vă propune 10 documentare străine din 2013 și 2014, demne de reținut.

01
/01
/15

S-au ivit pe cerul teatrului stele care au lucit orbitor o vreme, care au stârnit admiraţie unanimă. Criticii au făcut prognoze artistice pe termen lung, însă, apoi, luminile lor s-au stins. Cu actorul Gheorghe Dinică nu a fost aşa.

30
/12
/14

Ovidiu Iuliu Moldovan: ardeleanul greco-catolic cu privirea directă şi faţa neîmblânzită de zâmbet, sigur în gesturi, un om ce nu putea fi scos din ale lui, cu trăsături tipice zodiei Capricornului... Duritatea lui masculină era arma cu care confisca mintea oricărei femei.

30
/12
/14

Anul 2014 poate fi considerat unul aproape anost prin prisma box office-ului nord-american, aflat la cel mai scăzut nivel al său din ultimii şase ani, dar a cărui calitate cinematografică a fost totuşi "salvată" în a doua jumătate a lui de revenirea în forţă a filmelor biografice.

29
/12
/14

O selecție de 14 dintre filmele premiate care au marcat ultimul an va fi proiectată la Cinema Studio din București, între 2 și 8 ianuarie 2015. Spectatorii vor avea ocazia să (re)vadă filme semnate de regizori ca Lars von Trier, Jim Jarmusch, Joel și Ethan Coen, David Cronenberg, Paolo Sorrentino, Michel Hazanavicius sau Corneliu Porumboiu.

23
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Când resemnarea părea să fie singura cale de a încheia un an cinematografic românesc mediocru, apare - doar la HBO, nu și în săli - un documentar revigorant și (cu adevărat) emoționant, „Toto și surorile lui”, capabil să dărâme prejudecăți.

19
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Nimic nu părea să anunțe schimbarea de direcție. După ce a regizat două parodii reușite la filmele cu spioni și, în special, la seria cu James Bond și, ulterior, filmul de mega-succes „The Artist”, francezul Michel Hazanavicius se lansează în drama de război.