Oniric în alb și negru
https://www.ziarulmetropolis.ro/oniric-in-alb-si-negru/

Francezul Fabien Ghernati expune pentru prima oară în România. Expoziţia de la Bucureşti propune zece lucrări pe hârtie, în cerneală, pentru că artistul, arhitect francez, desenează ghidându-se după motto-ul „Azi cerneală, mâine mituri”.

Un articol de Liliana Matei|2 februarie 2022

Joi, 3 februarie 2022, orele 17:00 se deschide la ARTHUB / Grădina ARTHUB, strada Budișteanu nr.10, expoziția „Onirique Black and White”, Fabien Ghernati.

„Visul are multiple roluri și nu există o poziție unanim recunoscută și acceptată de oamenii de știință în ceea ce privește rolul său, unii cred că ne ajută memoria, că ne antrenează reflexele de supraviețuire, că funcționează ca remediu terapeutic sau ca sursă de inspirație. Undeva la intersecția tuturor acestor lucruri se plasează lucrările lui Fabien Ghernati, care amestecă suprarealist amintiri și simboluri în nouă portrete și un detaliu care declanșează această serie: un bărbat poate fi Frumoasa din pădurea adormită, serafim, mag, titan sau orice altceva din imaginarul nostru colectiv”, spune Daniel Kozak, curator și inițiatorul proiectului wiehie.org. „Este și o evadare din real, dar și o propunere de modele și valori pentru reprezentanții unei comunități aproape invizibile până în 1989 și marginalizate până acum în România.”

Liniile lui Ghernati sunt ferme, formele se decupează clar, dar ideile țin de un interpretabil care are de-a face mai degrabă cu suprarealismul. Este o grafică foarte alb negru, într-un registru magic, cu forme care vin din videogames, tarot-zodiac-ocultism, dar și de o erotică queer subtilă și puternică. Desenele lui Ghernati sunt provocatoare nu pentru erotismul lor, ci pentru asocierile pe care le propun.

Fabien Ghernati este primul artist care a răspuns invitației de a participa în proiectul wiehie.org – WE’RE HERE the Project în 2020, era deci firesc să fie și primul artist invitat cu o expoziție solo în seria de dialoguri vizuale pe care le propune proiectul în 2022.

29
/02
/24

Noua producție a Fundației Culturale „Camil Petrescu”, podcastul TEATRUL (DE) AZI, continuă seria dialogurilor cu directorul de imagine și producătorul Zomir Dimovici despre felul în care vedem, citim și percepem teatrul astăzi.

29
/02
/24

Teatrul Masca și grupul de creație sonoră „Immersonic” vă invită la sediul din Bd. Uverturii Nr. 14, la primul eveniment din seria de „sinestesis live / incursiuni în sinele total”, o întâlnire de creație spontană între scriitori (poeți și prozatori) activi pe scena literară românească și artiști sau performeri din domeniul sunetului.

29
/02
/24

Teatrul de Balet Sibiu a programat la începutul lunii martie, la Sala Mare a Centrului Cultural „Ion Besoiu” Sibiu, spectacolul de teatru-dans „Despre noi-About us”, scenariul și regia Beatrice Rancea, coregrafia Dragoș Roșu și Beatrice Rancea. Inspirat de destinul companiei sibiene de balet, spectacolul „Despre noi- About us” se dansează la Teatrul de Balet Sibiu, în data de 02 martie 2024, ora 19:00, și îi are ca invitați speciali pe actorii Naționalului bucureștean, Iuliana Moise și Claudiu Bleonț.

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.