„The Shape of Water”, Oscarul pentru „cel mai bun film”. Lista completă a câştigătorilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2018-the-shape-of-water-oscarul-pentru-cel-mai-bun-film-lista-completa-a-castigatorilor/

„The Shape of Water” a obţinut cele mai multe trofee la gala premiilor Oscar, pelicula lui Guillermo del Toro fiind recompensată la categoriile „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor”, „cea mai bună scenografie” şi „cea mai bună coloană sonoră” (Alexandre Desplat).

Un articol de Petre Ivan|5 martie 2018

„Dunkirk”, regizat de Christopher Nolan, a primit trei trofee la această gală, iar „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”, două, la fel şi „Blade Runner 2049”, de Denis Villeneuve, „Darkest Hour”, de Joe Wright, şi animaţia „Coco”.

Lista completă a câştigătorilor celei de-a 90-a ediţii a premiilor Oscar:

Cel mai bun film: „The Shape of Water”, de Guillermo del Toro

Cel mai bun regizor: Guillermo del Toro, pentru „The Shape of Water”

Cel mai bun actor în rol principal: Gary Oldman, pentru „Darkest Hour”

Cea mai bună actriţă în rol principal: Frances McDormand, pentru „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”

Cel mai bun actor în rol secundar:  Sam Rockwell, pentru „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Allison Jenney, pentru „I, Tonya”

Cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza: „Una mujer fantástica”, de Sebastián Lelio

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Coco”, de Lee Unkrich şi Darla K. Anderson

Cea mai bună scenografie: „The Shape of Water

Cel mai bun scenariu adaptat: „Call Me by Your Name”, de James Ivory

Cel mai bun scenariu original: „Get Out”, de Jordan Peele

Cea mai bună imagine: „Blade Runner 2049” (Roger Deakins)

Cel mai bun montaj: „Dunkirk

Cea mai bună coloană sonoră: Alexandre Desplat, pentru „The Shape of Water”

Cel mai bun cântec: „Remember Me” (Kristen Anderson – Lopez şi Robert Lopez, pentru „Coco”)

Cel mai bun montaj de sunet: „Dunkirk

Cel mai bun mixaj de sunet: „Dunkirk

Cele mai bune efecte vizuale: „Blade Runner 2049

Cel mai bun machiaj/ cea mai bună coafură: „Darkest Hour

Cele mai bune costume: „Phantom Thread” (Mark Bridges)

Cel mai bun scurtmetraj animat: „Dear Basketball”, de Glen Keane şi Kobe Bryant

Cel mai bun scurtmetraj live-action: „The Silent Child”, de Chris Overton and Rachel Shenton

Cel mai bun lungmetraj documentar: „Icarus”, de Bryan Fogel si Dan Cogan

Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Heaven is a traffic jam on the 405”, de Frank Stiefel

Foto: Oscar 2018 – facebook

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.