„Pâinea noastră cea de toate zilele”: cel mai nou documentar semnat de Șerban Georgescu a avut premiera internațională în cadrul FIPADOC
https://www.ziarulmetropolis.ro/painea-noastra-cea-de-toate-zilele-cel-mai-nou-documentar-semnat-de-serban-georgescu-a-avut-premiera-internationala-in-cadrul-fipadoc/

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franţa cea de-a 5-a ediţie a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reuneşte anual 50 de ţări participante şi peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi şi alţi demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internaţională, fiind nominalizat în cadrul secţiunii IMPACT, dedicată producţiilor cu teme sociale, de mediu sau justiţie.

Un articol de Ziarul Metropolis|30 ianuarie 2023

„Pâinea noastră cea de toate zilele” este, la bază, o poveste despre supraviețuire. Despre lupta de supraviețuire a uneia din puținele afaceri sociale din România, brutăria MamaPan, precum și a celor care lucrează acolo – mame singure, fără posibilități materiale, aflate la baza piramidei sociale, femei care doresc să aibă o ocupație, care se gândesc la asigurări medicale și la pensie, femei care au refuzat statutul de „asistat social”.

MamaPan este un loc în care nu se face doar pâine, ci și un loc în care se repară vieți. Documentarul urmărește povestea a cinci femei care lucrează la brutăria MamaPan, descoperind spectatorului provocările cu care acestea se confruntă, precum și motivațiile lor pentru nu renunța în fața a ceea ce pare un sistem construit să le pună piedici, nu să le ajute. Provocările nu sunt doar ale angajatelor, ci și ale Irinei Sorescu, inițiatoarea afacerii, care se încăpățânează să creadă că economia socială poate să funcționeze, oricât încearcă sistemul autohton să o contrazică, așa cum ea însăși declară: „Ceea ce facem noi este să luăm niște oameni care sunt în grija statului și să-i trecem în partea cealaltă, unde devin contribuitori la bugetul statului. Iar asta este de foarte multe ori foarte greu.”

„Un film plin de emoție care subliniază importanța victoriei colective și care îndeamnă la repararea injustiției sociale prin a le găsi un loc celor uitați, celor disprețuiți.”, sunt câteva din cuvintele prin care primele cronici descriu documentarul, în asentiment cu calda recomandare făcută chiar de Christine Camdessus, directorul artistic al FIPA.

Şerban Georgescu are la activ mai bine de 20 de ani de experienţă în domeniul documentarelor şi advertisingului, lucrând pentru clienţi de prestigiu, cu unii dintre cei mai importanţi jucători din industrie. Din 2006 a colaborat constant cu companii de producție din Norvegia, Danemarca și Elveția pentru mai multe documentare recompensate cu multiple premii internaționale. Printre proiectele sale personale se află Everest, Călător pe viață, Varză, cartofi și alți demoni și Jurnalul familiei -escu.

Pâinea noastră cea de toate zilele face parte și din selecția oficială a Docs Without Border Film Festival și va avea lansarea în cinematografe în cursul acestui an. Producătorul executiv este Oana Muntean, în timp ce imaginea este semnată de Bogdan Slăvescu, iar montajul poartă amprenta aceluiași Șerban Georgescu. Mai multe detalii despre premiera națională precum și despre lansarea în cinema vor fi anunțate ulterior.

Pâinea noastră cea de toate zilele este o producție Kolectiv, distribuită de Follow Art Distribution și realizată cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.

27
/10
/22

În cele 4 zile de festival au fost peste 300 de oameni în public, în cele 3 locații: la Cinema Victoria, Faber și Facultatea de Arte și Design. Festivalul a fost deschis cu “Pentru minte tu ești Ceaușescu“, în regia lui Sebastian Mihăilescu, care a avut asociat și primul Q&A al festivalului, și s-a încheiat la Faber, cu proiecția filmului „Alb pe Alb”, în regia lui Viera Čákanyová.

26
/10
/22

În luna noiembrie, la History Channel puteţi urmări un documentar despre istoria Colosseumului (cea mai celebră arenă din toate timpurile), cum este viața trăită în munți, ce știa omenirea în antichitate despre extratereștrii și cum s-au păstrat până astăzi legendele faraonilor.

25
/10
/22

După un turneu sold out al echipei în mai multe orașe din țară, filmul Capra cu Trei Iezi intră oficial în cinematografe pe 28 octombrie, în weekendul de Halloween. Bazat pe povestea lui Ion Creangă, filmul a fost primit de public cu surprindere și nostalgie: scenariul respectă basmul lui Creangă, care este, în fond, o poveste de groază, nu neapărat una de adormit copiii. În rolurile principale joacă Maia Morgenstern și Marius Bodochi, iar regia este semnată de Victor Canache.

21
/10
/22

Duminică, 23 octobrie, de la 18.30, la Cinema Astra va avea loc proiecția filmului documentar dedicat Brașovului, realizat de tinerii care au participat la cursurile „Be-Brașov: retrocedarea emoțiilor I memoria orașului”. Participanții la eveniment vor asista și la o reprezentație de tip teatru verbatim și la o expoziție cu fotografii din Brașov.