“Pe calea speranței”, fotografii realizate de Dimitra Stasinopoulou în cadrul unui proiect realizat de CNR UNESCO
https://www.ziarulmetropolis.ro/pe-calea-sperantei-fotografii-realizate-de-dimitra-stasinopoulou-in-cadrul-unui-proiect-realizat-de-cnr-unesco/

Începând de astăzi, timp de 30 de zile, “Ziarul Metropolis” va prezenta  zilnic pe pagina sa de Facebook câte o fotografie din expoziţia “On the Path of Hope”/ “Pe calea speranţei”, realizată de fotografa Dimitra Stasinopoulou, în cadrul proiectului internaţional “Rolul mass-media în tratarea temei refugiaţilor şi migranţilor”.

Un articol de Florina Tecuceanu|14 ianuarie 2018

Proiectul, realizat de Comisia Națională a României pentru UNESCO (CNR UNESCO), a avut loc la București, în perioada 4 – 8 decembrie 2017  și a avut ca scop instruirea a 30 de reprezentanți media, din 16 țări ale Europei, în teme specifice legate de una dintre cele mai sensibile și mai presante probleme din regiune, respectiv găzduirea refugiaților și migranților proveniți din zonele defavorizate ale Orientului Mijlociu și Africii. Cele 30 de imagini despre exodul refugiaților surprind, într-o lumină tandră a înțelegerii și compasiunii, una dinre cele mai mari drame colective ale ultimelor decenii: migrația, ca unică soluție de salvare din calea războaielor și a foametei. Femei, bărbați, copii, adolescenți, în corturi, în campusuri sau pe străzi sunt personajele din fotografiile artistei.

Premiată la diverse concursuri internaționale, fotografa Dimitra Stasinopoulou este autoarea a numeroase albume de fotografie, printre care „Bhutan. Smiling Faces from the Roof of the World”, „India – Unity in Diversity”, „Papua New Guinea”, „Vietnam 40 Years After”.

“Prin fotografie nu putem schimba lumea, dar putem schimba minţile, putem atinge inimile şi le putem da o voce acelora neauziţi”, este crezul care o călăuzește pe Dimitra în călătoriile sale în toate colțurile lumii.

Dimitra Stasinopoulou locuiește la Atena. Ea a fost printre primii fotografi care au surprins imagini de la începutul crizei refugiaților, atunci când aceștia au debarcat pe Insula Kos, în Grecia, în vara anului 2015.

Urmăriți imaginile pe pagina de Facebook a Ziarului Metropolis.

 



14
/12
/19

Muzeul Colecţiilor de Artă, secţie a Muzeului Naţional de Artă al României, vă invită începând cu data de 14 decembrie 2019 să vizitaţi expoziţia permanentă a colecţiei „Dan şi Liana Nasta”, intrată în patrimoniul muzeului anul acesta, prin generozitatea donatorilor, soții Mihai şi Elena Nasta, nepoții colecționarilor.

10
/12
/19

Luni, 9 decembrie, începând cu orele 19.00, în foaierul Sălii Liviu Ciulei (Izvor) a avut loc vernisajul expoziției permanente de portrete ale actorilor din trupa Teatrului L.S. Bulandra, realizate de fotograful (și actorul) Andrei Runcanu.

03
/12
/19

Pentru fostele state socialiste, 2019 marchează trecerea a 30 de ani de la revoluțiile care au schimbat cursul istoriei, iar pentru cehi, la fel ca și pentru români și alte națiuni ce s-au aflat în Blocul de Est, 1989 a marcat trecerea de la dictatură la democrație. Revoluția de Catifea, așa cum a fost numit evenimentul la cehi, a avut câteva caracteristici aparte, iar bucureştenii sunt așteptați să le descopere la deschiderea expoziției „1989. The Velvet Revolution”, pe data de 5 decembrie 2019, începând cu ora 19:00, la Centrul Ceh din Bucureşti.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

22
/10
/19

A treia lună de TAG YOUR IDEAS o prezintă pe scena alternativă a Control-ului, deschisă zilnic și aproape non-stop, pe artista Claudia Brăileanu. Una din exprimările cele mai reprezentative ale instalației Claudiei o reprezintă conceptualizarea pattern-ului, a acelui element de expresie formală, ce impune o reprezentare, prin repetiție, a unei autenticități.