Peste 40.000 de spectatori la Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova
https://www.ziarulmetropolis.ro/peste-40-000-de-spectatori-la-festivalul-international-shakespeare-de-la-craiova/

Duminică, 29 mai, s-a încheiat cea de a XIII-a ediţie a Festivalului Internaţional Shakespeare de la Craiova. Au fost peste 160 de evenimente în 20 de spaţii indoor şi outdoor.

Un articol de Petre Ivan|1 iunie 2022

„WILL = Shakespeare, Voință, Testament – cele trei dimensiuni care au guvernat relegarea drumurilor mai vechi sau mai noi, precum și deschiderea unora total neumblate, într-un loc de joacă cu posibilități nelimitate. L-am regăsit la Craiova pe Marele Will, pe de o parte ca punct comun în dramaturgia universală și reper pentru marii autori de teatru contemporani, iar pe de altă parte ca mijloc de întâlnire și de descoperire pentru cei proaspăt inițiați în lumea teatrului. O ediție de tranzit, ce reunește latura teatrală magistrală cu care am fost obișnuiți încă din 1994 cu deschiderea către experiment, către scene total neconvenționale și către o definire a cuvântului „festival” cu sensul iubirii de viață, o viață împreună, în care Shakespeare și artele prin care îl reprezentăm sunt catalizatorul înțelegerii și sărbătoririi existenței noastre ca umanitate. Marele Bard a reprezentat în cele 11 zile esența experiențelor și interacțiunilor pe care aproape 700 de artiști le-au avut cu cei peste 40.000 de spectatori prezenți fizic în cele peste 20 de spații de desfășurare care au cuprins întreg orașul, dar și cu cei peste 1.400.000 de oameni care au fost alături de noi prin intermediul rețelelor sociale. Nimic nu ar fi fost însă posibil fără minunata echipă a festivalului formată din coordonatori, personal administrativ, tehnicieni și voluntari, totalizând undeva la peste 400 de oameni, și bineînțeles fără ajutorul finanțatorilor și sponsorilor noștri.” Vlad Drăgulescu, director Festivalul Internațional Shakespeare

Fie că a fost vorba despre spectacole de teatru, concerte, proiecții de film sau happening-uri, Shakespeare a cuprins întregul oraș, de la Sala Mare a Teatrului Național „Marin Sorescu”, Teatrul pentru copii si tineret „Colibri”, Filarmonica Oltenia, Casa de Cultură a Studenților și până la Teatrul de Vară din Parcul Nicolae Romanescu, Grădina Botanică. Cartierele, piețele și târgurile Craiovei au intrat în contact cu opera lui Shakespeare grație spectacolelor itinerante prezentate în acest festival. Lansările de carte, conferințele, dezbaterile, comemorările cât și întâlnirile cu marii regizori internaționali au completat în mod organic programul festivalului.

Un alt element de noutate a fost transformarea unei hale industriale construită acum peste 100 de ani în hub cultural, pe toată perioada Festivalului Internațional Shakespeare. La Valleta Towers (Strada Al. Macedonski Nr. 71) a avut loc premiera spectacolului Richard al III-lea în regia lui László Bocsárdi, coproducție a Festivalului Internațional Shakespeare și a Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova. Tot aici au avut loc, în fiecare seară, concerte, spectacole de teatru, spectacole de improvizație. La Valletta Towers au avut loc și petrecerile festivalului, care au adus împreună atât creatorii, echipa festivalului cât și publicul larg.

„Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova a fost, este și va fi mereu un festival despre valori. Despre valorile artei și culturii, despre valorile teatrului ca integrator și exponent al lor, despre valorile prieteniei, comuniunii și păcii”, declara la finalul festivalului Ilarian Ștefănescu.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.