Pozitia copilului şi Sunt o babă comunistă vor fi proiectate la Madrid
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-si-sunt-o-baba-comunista-vor-fi-proiectate-la-madrid/

Lungmetrajele „Poziţia copilului“, de Călin Peter Netzer, ,,Când se lasă seara peste Bucureşti…”, de Corneliu Porumboiu, şi ,,Sunt o babă comunistă”, de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie – ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

Un articol de Andrada Văsii|4 decembrie 2013

Lungmetrajele „Pozitia copilului“, de Călin Peter Netzer, „Când se lasă seara peste Bucureşti…“, de Corneliu Porumboiu, şi „Sunt o babă comunistă”, de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie – ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

Potrivit site-ului Institutului Cultural Român (ICR), Cine Doré găzduieşte opt lungmetraje de ficţiune, iar la Cineteca va putea fi vizionat un ciclu de documentare recente, majoritatea dintre acestea în premieră în Spania.

La eveniment va participa regizorul Stere Gulea, care va prezenta două dintre filmele sale, la Cine Doré. Astfel, vor fi proiectate în Spania „Sunt o babă comunistă” şi „Moromeţii”.

Regizoarea Alexandra Gulea va veni la Madrid pentru a-şi prezenta debutul în lungmetrajul de ficţiune, „Matei copil miner”.

Filmul „Sunt o babă comunistă”, cu Luminiţa Gheorghiu, Marian Râlea şi Ana Ularu, va avea prima proiecţie pe 10 decembrie, de la ora 19.15, fiind urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri. A doua proiecţie va fi în luna în ianuarie.

De asemenea, pe 11 decembrie va fi proiectat lungmetrajul „Moromeţii”, iar pe 12 decembrie, „Matei, copil miner”.

Citiți și: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc „Poziţia copilului”

Zilele Filmului Românesc la Madrid includ şi proiecţii ale filmelor „Câinele japonez”, de Tudor Cristian Jurgiu, „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism”, de Corneliu Porumboiu, „Rocker”, de Marian Crişan, „Despre oameni şi melci”, de Tudor Giurgiu, „Pozitia copilului”, de Călin Peter Netzer

Pozitia copilului

Vlad Zamfirescu şi Luminiţa Gheorghiu – Pozitia copilului

Vor mai fi prezentate „În numele primarului”, de Anca Hirţe, „Afacerea Tănase. Leapşa pe murite”, de Ionuţ Teianu, „Aici…adică acolo”, de Laura Căpăţâna Juller, „După tăcere ceea ce nu e rostit nu există?”, de Vanina Vignal, „Un gând, un vis, Doyle… şi-un pix”, de Bogdan Ilie-Micu, notează Mediafax.

Evenimentul este organizat de ICR Madrid şi Cinemateca Spaniolă (Filmoteca Española), cu colaborarea Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), Mediapro Entertainment România şi sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Societăţii Autorilor Români din Audiovizual.

Foto credit: Cos Aelenei, foto din filmul Pozitia copilului

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

09
/10
/20

Cel mai nou film semnat de Marian Crișan, BERLINER, a fost distins cu Premiul ‘Keen Eye’ - Russian Cinema Club Federation la cea de-a 42-a ediție a Festivalului Internațional de film de la Moscova (MIFF) care a avut loc între 1 și 8 octombrie.

08
/10
/20

La aniversarea a 100 de ani de la premiera pe marele ecran a primului film românesc de animație, Festivalul Internațional de Film de Animație Animest organizează, în perioada 9-15 noiembrie, o amplă retrospectivă dedicată celor mai importante momente din istoria cinematografiei animate autohtone.

07
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Babyteeth” (2019), debutul în cinema al regizoarei australiene Shannon Murphy, are o premisă care poate stârni scepticism: o fată bolnavă de cancer, ai cărei părinţi au o relaţie în criză, se îndrăgosteşte de un traficant de droguri ceva mai mare. Însă regia nu doar că salvează scenariul, dar îl transformă într-un film proaspăt.