PREMIERĂ: Trei surori (contemporane) – Teatrul Naţional Radiofonic
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiera-trei-surori-contemporane-teatrul-national-radiofonic/

Teatrul Naţional Radiofonic face un nou pas spre Integrala tetralogiei Cehov cu premiera Trei surori de Anton Pavlovici Cehov, traducerea Raluca Rădulescu, adaptarea radiofonică şi regia artistică Gavriil Pinte- spectacol difuzat în două părţi, sâmbătă, 8 iulie, partea I, respectiv duminică, 9 iulie, partea a II-a, de la ora 14, la Radio România Cultural.

Un articol de Petre Ivan|3 iulie 2017

În distribuţie: Dorin Enache, Ioana Calotă, Oana Mărgineanu, Cristina Flutur, Ana-Maria Bălescu, Dorin Andone, Gavril Pătru, Daniel Badale, Cristian Iacob, Ion Haiduc, Tomi Cristin, Dorin Niculescu, Constantin Dinulescu, Anca Zamfirescu, Victor Prundea.

Avanpremiera cu public a spectacolului va avea loc luni, 3 iulie, de la ora 9.30, la Clubul Ramada Majestic. Intrarea este liberă.

Cercetarea regizorului Gavriil Pinte în fonoteca Radio România a condus la concluzia că nu există înregistrarea integrală a tetralogiei marilor piese ale lui Cehov, majoritatea înergistrărilor având din raţiuni de spaţiu de emisie trunchieri ale textului original.

Început în 2013, proiectul regizoral Integrala Cehov foloseşte o traducere recentă, semnată de Raluca Rădulescu, care aduce la zi limbajul dramaturgiei cehoviene fără a o actualiza în exces.

Lectura regizorală contemporană şi distribuţia cu actorii semnificativi ai prezentului pune în valoare actualitatea pieselor lui Cehov, scrise în preajma unor schimbări sociale majore, la finele secolului al XIX-lea. O lectură atentă a marilor sale piese relevă ciclicitatea istoriei, care la acest prag al secolului XXI confruntă omenirea cu o nouă epocă a răsturnărilor sociale şi economice.

Cristina Flutur, Oana Mărgineanu şi Ana-Maria Bălescu – Maşa, Irina şi Olga – din Trei surori de Anton Pavlovici Cehov

Actualitatea lui Cehov se afirmă însă și prin calitatea umană a personajelor, prin perenitatea trăirilor şi frământărilor lor, ce transcend epoci şi revoluţii. Medic de formaţie, Cehov a urmărit cu atenţia unui clinician trăirile personajelor sale, a dat viaţă lumii interioare a umanităţii confruntate cu singurătatea, falsele iluzii, eşecul şi dezamăgirile vieţii, simptome ale condiției umane.

Compasiunea cu care tratează omul face din Cehov, dincolo de epoci, aproapele nostru, (după cum îl caracterizează eseistul George Banu în cea mai recentă carte dedicată reevaluării lui Cehov) .

Regizorul Gavriil Pinte explică interesul pentru damaturgia lui Cehov şi pentru piesa Trei surori în mod special:

Regizorul Gavriil Pinte

„Teatrul Național Radiofonic are nevoie de capodoperele dramaturgiei universale şi „Trei surori” este o capodoperă, iar Cehov un geniu. Fără Cehov, nu l-am fi putut avea pe Beckett și Ionesco (născut Ionescu). Fiecare generație de actori merită privilegiul de a se întâlni cu astfel de partituri  iar această piesă nu s-a mai montat radiofonic de zeci de ani. Eu, ca regizor, am configurat un proiect  care să includă toate marile piese cehoviene, realizate cu actori de valoare ai vremurilor noastre (proiect din care s-a realizat până acum „Pescărușul” și „Livada de vișini”) – într-o traducere nouă și valoroasă.”

Trei surori – INFO

Asistenţa tehnică: Monica Wilhelm şi Florin Bădic.

Regia de studio: Milica Creiniceanu.

Regia muzicală: Patricia Prundea.

Inginer de sunet: Iulian Iancu.

Redactor : Oana Cristea Grigorescu

O producţie a Teatrului Naţional Radiofonic  iunie  2017

Foto: Trei surori, Cristina Flutur, Oana Mărgineanu, Gavriil Pinte – facebook

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.