Premiile Goya 2014, marele câştigător şi muzica Beatles
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiile-goya-2014-marele-castigator-si-muzica-beatles/

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

Un articol de Petre Ivan|10 februarie 2014

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, nominalizat la şapte categorii, a concurat în secţiunea „cel mai bun film spaniol” cu „Caníbal”, în care joacă actriţa română Olimpia Melinte, dar şi cu „La gran familia española”, „La herida” şi „15 años y un día”.

Premiile Goya

Afişul filmului Vivir es facil con los ojos cerrados – Premiile Goya 2014

De altfel, Olimpia Melinte a fost şi ea nominalizată la premiul Goya, la categoria „revelaţia anului”, însă trofeul a fost câştigat de Natalia de Molina, pentru rolul din „Vivir es fácil con los ojos cerrados”.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados” a mai câştigat premiile categoriilor „cel mai bun scenariu original”, „cel mai bun actor în rol principal” (Javier Camara) şi „cea mai bună coloană sonoră”.

Filmul lui David Trueba este bazat pe o poveste reală a unui profesor de limba engleză care şi-a motivat elevii să înveţe folosind muzica trupei The Beatles.

„Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, care obţinuse 10 nominalizări, a fost recompensat la opt categorii.

Las brujas de Zugarramurdi, de Alex de la Iglesia

Filmul în care joacă actriţa Olimpia Melinte, care fusese nominalizat la opt categorii de premii, a câştigat doar trofeul Goya pentru cea mai bună imagine.

Perdantul serii a fost filmul „La gran familia española”, de Daniel Sánchez Arévalo, nominalizat la 12 categorii şi care nu a primit nicio distincţie.

Premiul Goya pentru cel mai bun film european i-a fost atribuit lui Michael Haneke, pentru drama „Amour”.

Foto cu Premiile Goya 2014 – wikipedia

08
/12
/21

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude, premiat cu Ursul de Aur la Berlinala de anul acesta și propus de România pentru nominalizare la categoria „cel mai bun lungmetraj internațional” a galei Oscar 2022, este considerat de criticii străini favorit pentru selecția la premiile acordate de Academia Americană de Film.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.