Prioritatea numărul unu pentru acest an este Festivalul George Enescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/prioritatea-numarul-unu-pentru-acest-an-este-festivalul-george-enescu/

Festivalul „George Enescu” reprezintă „prioritatea numărul unu” pentru acest an, a declarat marţi ministrul Culturii, Daniel Barbu, punctând că ediţia din acest an a evenimentului muzical va avea o desfăşurare „mai monumentală decât oricând”. „Bugetele nu răspund niciodată priorităţilor, aşa se întâmplă în România. Sigur, probabil că într-o ţară din Golf miniştrii culturii, dacă există […]

Un articol de Andrada Văsii|16 ianuarie 2013

Festivalul „George Enescu” reprezintă „prioritatea numărul unu” pentru acest an, a declarat marţi ministrul Culturii, Daniel Barbu, punctând că ediţia din acest an a evenimentului muzical va avea o desfăşurare „mai monumentală decât oricând”.

„Bugetele nu răspund niciodată priorităţilor, aşa se întâmplă în România. Sigur, probabil că într-o ţară din Golf miniştrii culturii, dacă există asemenea miniştri, nu se plâng. Sunt câteva priorităţi. Neîndoielnic, prioritatea numărul unu pe acest an este Festivalul Enescu, care va avea o desfăşurare mai monumentală decât oricând, va umple întreaga lună septembrie cu evenimente muzicale de o calitate cu totul excepţională. Sigur, deja suntem obişnuiţi. Şi ediţia de acum doi ani a fost la fel de maiestuoasă, dar acum parcă dimensiunile, cum spuneam, sunt de-a dreptul copleşitoare”, a declarat Barbu într-un interviu pentru postul public de radio, întrebat în ce măsură bugetul MCPN va răspunde priorităţilor.

El a subliniat că Festivalul Enescu este principalul eveniment muzical din întreaga lume şi că ţări „infinit mai bogate” decât România nu au avut ambiţia de a organiza un asemenea eveniment.

„Deci, nu vă ascund că pentru mine, personal, în calitate de ministru, e adevărat, Festivalul Enescu este principalul obiectiv în acest an. Sperăm, avem chiar elemente deja numeroase de certitudine, să putem sprijini toate evenimentele culturale aşa cum au fost ele programate. Evident, nu aşa cum probabil ar trebui, nu aşa cum ar merita publicul nostru, dar le vom sprijini”, a completat ministrul Culturii.

Potrivit lui Daniel Barbu, conservarea şi păstrarea valorilor poporului român reprezintă principala datorie a Ministerului Culturii.

„Voi încerca, cum am spus şi înainte, să pun chestiunea conservării patrimoniului nostru – cel monumental, dar şi cel mobil, cum se spune aşa, tehnic, cât şi cel din muzee – în centrul preocupărilor mele. Cu titlu foarte personal, îmi pasă. Cred însă, şi instituţional, că aceasta este principala noastră datorie. Sigur, în al doilea rând, trebuie să ajutăm, pe cât omeneşte posibil, sau pe cât bugetar este cu putinţă, mai bine zis, şi politicile culturale, fenomenul de creaţie al acestei generaţii care se exprimă acum în film, în artele vizuale, în teatru, în muzică. Este o sarcină importantă a ministerului, dar cred că înaintea ei vine, după mintea mea, această datorie de a păstra, de a curăţa, de a pune la dispoziţia tuturor celor interesaţi, a publicului, cum se spune, patrimoniul nostru identitar”, a mai spus ministrul Culturii.

Sursa: Agerpres

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.