Radu Jude are primul film românesc recompensat cu Globul de Cristal la Karlovy Vary
https://www.ziarulmetropolis.ro/radu-jude-are-primul-film-rom%c3%a2nesc-recompensat-cu-globul-de-cristal-la-karlovy-vary/

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, regizat de Radu Jude, a fost recompensat, sâmbătă seară, cu Marele premiu – Globul de Cristal la gala celei de-a 53-a ediţii a Festivalului de Film de la Karlovy Vary.

Un articol de Petre Ivan|7 iulie 2018

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” este primul lungmetraj românesc care a primit marele trofeu al prestigiosului eveniment din Cehia. Filmul a fost premiat sâmbătă și cu distincția Europa Cinemas Label, creată în 2003 pentru a îmbunătăți distribuția și promovarea filmelor europene în cinematografe.

Citiți aici cronica de film semnată de criticul Ionuț Mareș în Ziarul Metropolis: Mai multă politică, mai puţină subtilitate

Marele premiu al festivalului, în valoare de 25.000 de dolari, a fost acordat pentru prima dată în 1948, când a revenit lungmetrajului „The Last Stage” (Polonia), de Wanda Jakubowska. Între cei recompensați de-a lungul timpului cu acest trofeu se numără Jiří Menzel, pentru „Capricious Summer”, Ken Loach, pentru „Kes”, și Jean-Pierre Jeunet, pentru „Amélie”.

Juriul internațional al ediției de anul acesta a fost format din regizorul britanic Mark Cousins, actrița croată Zrinka Cvitešić, producătoarea italiană Marta Donzelli, criticul ceh de film Zdeněk Holý și regizoarea olandeză Nanouk Leopold.

În competiția oficială din care a făcut parte cel de-al șaselea lungmetraj al lui Radu Jude au fost selectate în total 12 filme, producții din țări precum Turcia, Slovenia, Canada și Spania.

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” spune povestea realizării unei reconstituiri istorice pentru un spectacol de stradă.

Lungmetrajul a avut premiera mondială la Karlovy Vary pe 2 iulie. Presa de specialitate l-a numit „un semnal de alarmă inteligent” privind populismul, „un interogatoriu provocator, sarcastic şi crucial între trecut şi prezent” și „o comedie-dramă îndrăzneaţă”.

Filmul îi are în distribuţie pe Ioana Iacob, Alexandru Dabija, Alex Bogdan, Ilinca Manolache, Şerban Pavlu, Ion Rizea, Claudia Ieremia şi Bogdan Cotleţ.

Imaginea este semnată de Marius Panduru (RSC), montajul – de Cătălin Cristuţiu, sunetul – de Jean Umanski, mixajul – de Cristinel Şirli, designul de sunet – de Dana Bunescu, decorurile şi costumele – de Iuliana Vîlsan.

Producător este Ada Solomon, coproducători – Jiří Konečný, Serge Lalou, Claire Dornoy, Rossitsa Valkanova, Jonas Dornbach, Janine Jackowski şi Maren Ade. Producător asociat: Holger Stern.

Filmul va fi distribuit de microFILM, în cinematografele din România, din 28 septembrie 2018. 

Pagina oficială de Facebook

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.