Ramona, de Andrei Crețulescu, în selecția oficială “Semaine de la Critique” – Cannes 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/ramona-de-andrei-cretulescu-in-selectia-oficiala-semaine-de-la-critique-cannes-2015/

Scurtmetrajul independent “Ramona” , în regia lui Andrei Creţulescu, a fost selectat în competiţia oficială a secţiunii “Semaine de la Critique” din cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Cannes. A 54-a ediţie a prestigioasei secţiuni va avea loc luna viitoare, în perioada 14-22 mai.

Un articol de Petre Ivan|20 aprilie 2015

Violent, stilizat și fără dialoguri, “Ramona” încheie astfel trilogia „impromptu” realizată de Andrei Crețulescu și începută cu  scurtmetrajele “Bad Penny” (2013) și “Kowalski” (2014). Din distribuție fac parte aceiași actori: Rodica Lazăr, Dorian Boguță, Andi Vasluianu, Șerban Pavlu, cărora li se adaugă Ana Ularu.

„Bad Penny a apărut cumva din întâmplare. Practic, am făcut “Kowalski” pentru că făcusem “Bad Penny” – și apoi am făcut “Ramona” pentru că făcusem “Kowalski”… Să zicem că am decis să încheiem ostilitățile cât mai sângeros cu putință, iar actorii și-au dorit să filmăm la mare. Ceea ce am și făcut. În octombrie – nu-i vina mea că n-au precizat anotimpul.” – Andrei Crețulescu.

Fost critic de film, Andrei Crețulescu a produs pentru HBO România primul sezon din serialul “În Derivă” și nouă documentare originale. În 2011 a înființat compania de producție Kinosseur.

După ce a produs lungmetrajul “Killing Time” (regia Florin Piersic Jr.), Andrei a scris și regizat “Bad Penny”și “Kowalski”, acesta din urmă laureat cu premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de Film de la Zagreb, în 2014, și cu Premiul de Regie și de Interpretare (Andi Vasluianu) la Festivalul de Film European de la Lille, în 2015.

“Ramona” este cel de-al treilea scurtmetraj al său, realizat în aceeași formulă ca primele două. În prezent, Andrei este în post-producție cu “Șapte luni mai târziu”, primul scurtmetraj finanțat de CNC, și în pre-producție cu primul lungmetraj, “Charlton Heston”, pe care îl va filma în toamnă.

“Ramona” este un scurtmetraj 100% independent, produs de Andrei Crețulescu (Kinosseur), Radu Stancu (deFilm) și Claudiu Mitcu (We Are Basca). Coproducători sunt Dan Chișu (DaKino) și Eugen Kelemen (Digital Cube).

Semaine de la Critique este o secțiune paralelă a Festivalului de la Cannes, înființată în 1962 și concentrată pe regizori aflați la început de carieră.

Foto: Ramona – facebook.com/Ramona2015short

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.