Regizorul Thomas Ostermeier, invitatul Marinei Constantinescu la „Nocturne“
https://www.ziarulmetropolis.ro/regizorul-thomas-ostermeier-invitatul-marinei-constantinescu-la-nocturne/

În anul 2007, Marina Constantinescu, directorul Festivalului Naţional de Teatru, îl invita pentru prima dată în România pe unul dintre tinerii regizori mari şi rebeli ai Europei: Thomas Ostermeier.

Un articol de Petre Ivan|13 iunie 2016

După succesul absolut avut ca director artistic asociat al Festivalului de la Avignon în vara lui 2007, dar şi ca regizor a două montări excepţionale, „Nora” şi „Concert la cerere”, Thomas Ostermeier şi trupa lui remarcabilă de la Teatrul Schaubuhne din Berlin, al cărui director este, a sosit în forţă la Bucureşti, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru. O premieră extraordinară în România.

În anul 2010, Thomas Ostermeier revine în ţara noastră, la invitaţia lui Emil Boroghină, cu un „Hamlet” memorabil în Festivalul „Shakespeare”.

Cu această ocazie a fost realizată o ediţie „Nocturne” cu totul specială, în care două personalităţi care aparţin aceleiaşi generaţii, Marina Constantinescu şi Thomas Ostermeier, „predau” o necesară lecţie de istorie trăită pe viu, despre căderea cortinei de fier, promisiunea unui nou început la care amândoi au visat.

13427841_1014010152024855_2709195797578460665_n

Este de notorietate fapul că tânărul Ostermeier a fost foarte activ în mişcarea antifascistă. Spune că, fără căderea zidului Berlinului, nu ar fi putut să-şi construiască drumul său de artist. Succesul a venit repede, poate „prea repede”, după cum, cu maturitatea de azi, recunoaşte. Poate ar fi experimentat mai mult…

Rebelul Ostermeier a traversat perioade care, într-un fel sau în altul, i-au marcat traiectoria şi influenţat viziunea. În primii ani de studiu, l-au fascinat reformatorii teatrului secolului XX. Apoi, a traversat momente în care simţea că nu se creează o legătură între ceea ce se întâmplă în teatru şi viaţa sa. Într-o vreme în care pare demodat să te preocupe limba, Thomas Ostermeier este cel care i-a oferit cuvântului lui Shakespeare o reinterpretare directă, modernă şi actuală, impunând un ritm care ţine de aceste timpuri.

În această seară, pe TVR 1, de la 00.15, şi marţi, de la 17.00, în cinstea vizitei pe care regizorul german o face din nou ţării noastre, este reprogramată această ediţie de arhivă.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.