Regizorul Thomas Ostermeier, invitatul Marinei Constantinescu la „Nocturne“
https://www.ziarulmetropolis.ro/regizorul-thomas-ostermeier-invitatul-marinei-constantinescu-la-nocturne/

În anul 2007, Marina Constantinescu, directorul Festivalului Naţional de Teatru, îl invita pentru prima dată în România pe unul dintre tinerii regizori mari şi rebeli ai Europei: Thomas Ostermeier.

Un articol de Petre Ivan|13 iunie 2016

După succesul absolut avut ca director artistic asociat al Festivalului de la Avignon în vara lui 2007, dar şi ca regizor a două montări excepţionale, „Nora” şi „Concert la cerere”, Thomas Ostermeier şi trupa lui remarcabilă de la Teatrul Schaubuhne din Berlin, al cărui director este, a sosit în forţă la Bucureşti, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru. O premieră extraordinară în România.

În anul 2010, Thomas Ostermeier revine în ţara noastră, la invitaţia lui Emil Boroghină, cu un „Hamlet” memorabil în Festivalul „Shakespeare”.

Cu această ocazie a fost realizată o ediţie „Nocturne” cu totul specială, în care două personalităţi care aparţin aceleiaşi generaţii, Marina Constantinescu şi Thomas Ostermeier, „predau” o necesară lecţie de istorie trăită pe viu, despre căderea cortinei de fier, promisiunea unui nou început la care amândoi au visat.

13427841_1014010152024855_2709195797578460665_n

Este de notorietate fapul că tânărul Ostermeier a fost foarte activ în mişcarea antifascistă. Spune că, fără căderea zidului Berlinului, nu ar fi putut să-şi construiască drumul său de artist. Succesul a venit repede, poate „prea repede”, după cum, cu maturitatea de azi, recunoaşte. Poate ar fi experimentat mai mult…

Rebelul Ostermeier a traversat perioade care, într-un fel sau în altul, i-au marcat traiectoria şi influenţat viziunea. În primii ani de studiu, l-au fascinat reformatorii teatrului secolului XX. Apoi, a traversat momente în care simţea că nu se creează o legătură între ceea ce se întâmplă în teatru şi viaţa sa. Într-o vreme în care pare demodat să te preocupe limba, Thomas Ostermeier este cel care i-a oferit cuvântului lui Shakespeare o reinterpretare directă, modernă şi actuală, impunând un ritm care ţine de aceste timpuri.

În această seară, pe TVR 1, de la 00.15, şi marţi, de la 17.00, în cinstea vizitei pe care regizorul german o face din nou ţării noastre, este reprogramată această ediţie de arhivă.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.