„Roma” şi „The Favourite”, marile câştigătoare ale galei premiilor BAFTA
https://www.ziarulmetropolis.ro/roma-si-the-favourite-marile-castigatoare-ale-galei-premiilor-bafta/

„Roma” al lui Alfonso Cuarón şi „The Favourite” al lui Yorgos Lanthimos sunt marile câştigătoare ale galei premiilor Academiei Britanice de Film, care a avut loc duminică seară la Londra.

Un articol de Petre Ivan|11 februarie 2019

„Roma” s-a impus la categoriile „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor”, „cea mai bună imagine” şi „cel mai bun film într-o limbă străină” in timp ce „The Favourite” a primit cele mai multe trofee BAFTA, in numar de 7, la categoriile: „cel mai bun film britanic”, „cea mai bună actriţă în rol principal”, „cea mai bună actriţă în rol secundar”, „cel mai bun scenariu original”, „cele mai bune costume”, „machiaj şi coafură” şi „cea mai bună scenografie”.

La categoria „cel mai bun film” au fost nominalizate: „BlacKkKlansman” (r. Spike Lee), „The Favourite” (r. Yorgos Lanthimos), „Green Book” (r. Peter Farrelly), „Roma” (r. Alfonso Cuarón) şi „A Star is Born” (r. Bradley Cooper). Câştigător a fost ales lungmetrajul lui Alfonso Cuarón.

Trofeul pentru cel mai bun regizor a revenit tot cineastului mexican pentru „Roma”, producţie Netflix.

Olivia Colman a fost recompensată cu trofeul categoriei „cea mai bună actriţă”, pentru rolul din „The Favourite”, pentru care a primit şi un Glob de Aur, în luna ianuarie, şi o nominalizare la Oscar.

Rami Malek a primit trofeul la categoria „cel mai bun actor”, pentru rolul din „Bohemian Rhapsody”, cel mai de succes film biografic muzical din toate timpurile. Acest rol i-a adus actorului şi un Glob de Aur şi o nominalizare la Oscar.

Cea mai bună actriţă în rol secundar a fost desemnată Rachel Weisz, pentru „The Favourite”. Weisz a fost nominalizată pentru acest rol la Globurile de Aur şi la Oscar.

Mahershala Ali a câştigat trofeul categoriei „cel mai bun actor în rol secundar”, pentru interpretarea din filmul „Green Book”. Interpretarea i-a adus mai adus anul acesta un Glob de Aur şi o nominalizare la Oscar.

Cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza a fost desemnat „Roma”, produs de Alfonso Cuarón şi Gabriela Rodríguez.

Emma Stone in ‘The Favourite’

Spike Lee, David Rabinowitz, Charlie Wachtel şi Kevin Willmott au fost câştigătorii categoriei „cel mai bun scenariu adaptat”, pentru „BlacKkKlansman”.

Deborah Davis şi Tony McNamara au fost premiaţi pentru cel mai bun scenariu original – „The Favourite”.

Tot „The Favourite” (Yorgos Lanthimos, Ceci Dempsey, Ed Guiney, Lee Magiday, Deborah Davis, Tony McNamara) a fost desemnat cel mai bun film britanic.

Cel mai bun documentar a fost ales „Free Solo” (Elizabeth Chai Vasarhelyi, Jimmy Chin, Shannon Dill, Evan Hayes), în timp ce pentru cel mai bun montaj a fost premiat Hank Corwin, pentru „Vice”.

La categoria „Rising Star”, în urma votului publicului, câştigătoare a fost actriţa Letitia Wright, cunoscută din mai multe seriale, între care „Humans” şi „Black Mirror”, dar şi din producţii ca „Black Panther” şi „Avengers: Infinity War”.

Michael Pearce (scenarist/ regizor) şi Lauren Dark (producător) au fost premiaţi pentru cel mai bun debut, cu filmul „Beast”.

Cel mai bun scurtmetraj britanic a fost ales „73 Cows”, de Alex Lockwood.

Cel mai bun scurtmetraj britanic de animaţie a fost „Roughhouse”, de Jonathan Hodgson şi Richard Van Den Boom.

Titlul de „cea mai bună scenografie” a revenit lungmetrajului „The Favourite” (Fiona Crombie, Alice Felton), iar cea mai bună muzică a fost aleasă cea din „A Star is Born” – Bradley Cooper, Lady Gaga şi Lukas Nelson.

Filmul „Black Panther” a fost premiat pentru efectele vizuale create de Geoffrey Baumann, Jesse James Chisholm, Craig Hammack şi Dan Sudick.

Alfonso Cuarón („Roma”) a primit trofeul pentru „cea mai bună imagine”, iar John Casali, Tim Cavagin, Nina Hartstone, Paul Massey şi John Warhurst („Bohemian Rhapsody”), pentru „cel mai bun sunet”.

„Spider-Man: Into the Spider-Verse”, de Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman şi Phil Lord, a fost desemnat cel mai bun lungmetraj de animaţie.

Foto: Roma, The Favourite – facebook

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.