Săptămâna Mariana Mihuț la Teatrul „Bulandra”!
https://www.ziarulmetropolis.ro/saptamana-mariana-mihut-la-teatrul-bulandra/

Pe marii actori îi asociezi mereu unui teatru, unui loc în care şi-au desfăşurat mare parte din activitatea artistică, unde s-au afirmat. Se zice, de asemenea, că omul sfinţeşte locul… Marina Mihuţ este unul dintre aceştia, în plus, şi-a dorit mereu să lucreze cu regizori care „o pun la treabă”  şi a ţinut să se dedice cu tot sufletul unui singur spaţiu, teatrului în care a găsit echipa de actori şi regizorii alături de care se putea autodepăşi – Teatrul „Bulandra”.

Un articol de Petre Ivan|18 mai 2020

Pentru că își iubește și își respectă actorii care i-au adus gloria ani de-a rândul, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra”  dedică săptămâna 18-24 mai 2020 actriței Mariana Mihuț. Astfel, în perioada menționată se vor posta pe pagina oficială de facebook fotografii și cronici ale spectacolelor în care a jucat Mariana Mihuț, actriță a Teatrului „Bulandra” începând cu anul 1972.

De asemenea, așa cum i-a obișnuit pe spectatorii săi de pretutindeni, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” va continua difuzarea spectacolelor online, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro și va transmite, în zilele de 20 și 22 mai 2020, la ora 19.00, spectacolul Sorry de Aleksandr Galin, regia: Yuri Kordonsky (2004) respectiv, O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale, regia Liviu Ciulei (1979), două dintre producțiile de succes în care a jucat Mariana Mihuț.

De-a lungul prestigioasei sale cariere, Mariana Mihuț a jucat la Teatrul „Bulandra” în peste 30 de producții. A început cu Mincinosul de Carlo Goldoni, alături de regizoarea Sanda Manu, și a continuat cu artiști precum Alexandru Bocăneț, Lucian Pintilie, Moni Ghelerter, Liviu Ciulei, Cătălina Buzoianu, Valeriu Moisescu, Silviu Purcărete, Yuriy Kordonskiy și mulți alții. A făcut parte din trupa de elită a „Bulandrei” și, mai mult decât orice, a învățat și trăit lecția de teatru numită Liviu Ciulei și Lucian Pintilie.

Conform spuselor actriței, întâlnirea cu Lucian Pintilie a fost unul dintre cadourile pe care le-a primit de la viaţă. Este regizorul care i-a marcat cariera artistică şi cel căruia îi este profund recunoscătoare pentru că, datorită lui, a luat-o pe drumul pe care îl simţea cel mai potrivit.

Marina Mihuț este cunoscută astăzi în primul rând pentru rolurile sale de forță, cu o puternică notă tragi-comică, dar nu ar trebui uitate personajele sale de o candore și un umor negru deosebit de intens asemeni Mirandei din Furtuna de W. Shakespeare sau Esther din Victor sau copiii la putere de Rogerr Vitrac.

Printre altele, Mariana Mihuț a interpretat la „Bulandra” roluri precum: Fiica primarului din Revizorul de Gogol, regia Lucian Pintilie (1972); Maria din A douăsprezecea noapte de William Shakespeare, regia Liviu Ciulei (1973); Eliza Doolite din Pygmalion de G.B. Shaw, regia Moni Ghelerter (1974); Primărița din Interviu de Ecaterina Oproiu, regia Cătălina Buzoianu (1976). De asemenea, tot la Bulandra, actriţa a dat viață rolurilor Mașa din Pescărușul de A.P. Cehov, regia Liviu Ciulei (1977); Miranda din Furtuna de W. Shakespeare, regia Liviu Ciulei (1978); Zoe din O scrisoare pierdută de I.L.Caragiale, regia Liviu Ciulei (1979); Josie Hogan din Luna dezmoșteniților de Eugene O’Neil, regia Sanda Manu (1983); Regina Ginevra din Merlin de Tancred Dorst, regia Cătălina Buzoianu (1991); Kathleen din Home de David Storey, regia Ion Caramitru (1992); Claire Zachanassian din Vizita bătrânei doamne de Friederich Durrenmatt, regia Felix Alexa (1993), Halie din Copilul îngropat de Sam Shepard, regia Cătălina Buzoianu (1996); Nikita Zotov din Petru de Vlad Zografi, regia Cătălina Buzoianu (1998) sau Anna Fierling din Mutter Courage de Bertolt Brecht, regia Cătălina Buzoianu (1999).

După anul 2000, a întruchipat personaje ca Dădaca din Unchiul Vanea de A.P. Cehov, regia Yuriy Kordonskiy (2001); Fiokla Ivanovna din Căsătoria de Gogol, regia Yuriy Kordonskiy (2003); Inna Rasadina din Sorry de Aleksandr Galin, regia Yuriy Kordonskiy (2004); Bunica din Îngropați-mă pe dupa plintă de Pavel Sanaev, regia Yuriy Kordonskiy (2012).

Mi-am dorit foarte mult să ajung la Bulandra pentru că aici erau Lucian Pintilie, Liviu Ciulei. Mulţi şi-ar fi dorit să lucreze cu ei.”  Spunea actrița despre venirea sa la „Bulandra”.  De atunci a fost dedicată teatrului care i-a oferit cele mai frumoase roluri și cele mai mari bucurii.

Să ne bucurăm, așadar, spectatori de pretutindeni, de această săptămână dedicată teatrului și actoriei de calitate marca „Bulandra”!

Vă așteptăm la Teatrul Bulandra online!

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.