#Selfie. Liceeni de plastic
https://www.ziarulmetropolis.ro/selfie-liceeni-de-plastic/

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

Un articol de Ionuţ Mareş|8 mai 2014

Cu siguranţă, cele trei proaspăt absolvente de liceu din „#Selfie” sunt extratereşti de pe o planetă necunoscută, care ajung întâmplător pe Pământ sau, mai exact, în România anului 2014.

Altfel nu se explică de ce arată ca ieşite de pe copertele revistelor glossy neinspirate şi vorbesc şi se comportă ca şi cum ar imita fără talent ceea ce (scenaristele) consideră a fi fetele de 18 ani (se poate trece, până la urmă, peste convenţia că două dintre actriţe au 27-28 de ani).

Absolvente de liceu care, deşi sunt tot timpul pe Facebook şi dansează pe muzica momentului (inclusiv pe „Vara nu dorm“), repetă presupusele acte model de rebeliune ale tinerelor, împrumutate din mitologia hollywoodiană comună în materie de adolescenţi, completată cu accente locale: răzvrătirea faţă de părinţi, fuga de acasă, distracţia la mare (Mamaia+Vama Veche), sexul, toate în weekendul dinaintea BAC-ului.

Ana (neinspirata Flavia Hojda, care seamănă cu Manuela Hărăbor în „Pădureanca”) este blondă, frumoasă, virgină, naivă, cu talent la cântat, orfană de mamă şi cu un tată, nea Ceauşu (Răzvan Vasilescu), cu un spirit cazon, pronunţate nostalgii comuniste şi o recuzită care, alături de jocul experimentatului actor, asigură puţinele gaguri inspirate ale filmului.

#Selfie: conflicte facile, nesusţinute dramaturgic

Roxi (talentata Olimpia Melinte) vrea să dea la jurnalism la facultate, foloseşte multe cuvinte în engleză, este obsedată de selfie-uri, se consideră plinuţă (deşi nu e), are o problemă cu mâncarea şi a fost crescută într-un spirit liber de mama sa (Alina Chivulescu), fostă hippie în tinereţe şi în prezent fumătoare de iarbă.

Yasmine (Crina Semciuc) este brunetă, dezinhibată, are părinţi bogaţi, dar neglijenţi (Mihaela Rădulescu şi Dan Chişu), care îi pun la dispoziţie maşină şi card, şi este iubita (ascunsă) a profului de istorie (Răzvan Fodor), un tip cool pasionat de scufundări (!).

Ok, vor spune unii, dar este doar o comedie de vară pentru tineri, cu multă muzică, şi nu o dramă realistă cu pretenţii. Ok, ar putea sări alţii, dar superficialitatea asta defineşte exact o bună parte a generaţiei Facebook pe care filmul o portretizează. Astfel de justificări nu funcţionează, dintr-un motiv deloc spectaculos: totul este luat (prea) în serios în acest film debil de tip coming-of-age.

Cu excepţia tuşelor caricaturale în care sunt redaţi părinţii şi poliţistul-şef (interpretat de un Florin Călinescu ce-şi pune la bătaie bogatul arsenal de actor de comedie), cele trei protagoniste şi relaţiile dintre ele, dar şi cu cei trei pierde-vară pe care îi întâlnesc la mare (interpretaţi de Vlad Logigan, Levent Sali şi Alexandru Călin) se vor revelatoare şi reprezentative pentru ceea ce realizatoarea apreciază a fi tinerii prezentului şi „problemele” lor.

Probabil acesta este şi motivul pentru care personajele nu ies din tipologia monocromă ce le-a fost repartizată.

Din păcate, „conflictele” sunt facile şi nesusţinute dramaturgic nici măcar la nivelul de avarie cerut de o comedie cu nuanţe sentimentale, umorul nu străluceşte prin originalitate, iar imaginea colorată şi luminoasă ca într-o fotografie atent lucrată în Photoshop redă o lume ca de plastic.

Distribuit de MediaPro Distribution, „#Selfie” rulează din 9 mai în cinematografe.

INFO

#Selfie (România, 2014)

Regia: Cristina Iacob

Cu: Olimpia Melinte, Vlad Logigan, Levent Sali, Flavia Hojda, Crina Semciuc, Alexandru Călin

Rating: Rating: ●○○○○

29
/05
/17

INTERVIU „Secondo Me” a fost prezentat în 2016 la Locarno. În iunie, documentarul, care are în centru doi garderobieri (de la Viena şi Milano) şi o garderobieră (de la Odessa), va putea fi văzut la TIFF. Regizorul Pavel Cuzuioc, născut în Republica Moldova şi stabilit în Austria, vorbeşte despre film şi despre cum a ajuns cineast.

27
/05
/17

În ultima sa corespondență de la Cannes, Mihai Cristea a scris despre cel mai nou film al regizoarei Claire Denis, ”Un beau soleil intérieur”, cu Juliette Binoche în rolul principal, și despre documentarul ”Napalm”, de Claude Lanzmann, care a filmat în Coreea de Nord. Și a surprins-o printr-o fotografie pe Elle Fanning.

26
/05
/17

Într-o zi de 26 mai se stingeau din viaţă doi mari actori români: Ștefan Bănică, în 1995, şi Jean Constantin, cincisprezece ani mai târziu. Despre Bănică se ştie că era nu doar un actor uriaş, ci şi un foarte apreciat cântăreţ/lăutar, printre cele mai celebre piese muzicale ale acestuia numărându-se: „Îmi acordați un dans”, „Cum am ajuns să te iubesc”, „Gioconda se mărită”, „Hei, coșar, coșar” și „Astă seară mă fac praf”.

26
/05
/17

Prima ediție a LIM – Less is More, platforma europeană de dezvoltare a filmelor cu buget limitat continuă să se desfășoare prin două evenimente importante, ambele organizate în România: cel de-al doilea Workshop din seria LIM și prezentarea celor 16 proiecte selecționate, în fața unui public specializat, în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF).

25
/05
/17

În 1977, nimeni auzise despre săbii laser, jedi sau bikini de cupru, și oamenii nu se salutau încă cu formula ''Forța fie cu tine''. Însă, lucrurile erau pe cale să se schimbe - George Lucas, un tânăr regizor de 33 de ani, pregătea cel de-al treilea film al său, o saga intergalactică despre lupta dintre bine și rău avându-l în prim-plan pe Luke Skywalker, un băiat fermier cu un trecut vag. În urmă cu 40 de ani, într-o zi de 25 mai (1977) avea loc loc premiera filmului Războiul stelelor, în regia lui George Lucas, una dintre cele mai de succes pelicule din istorie.

25
/05
/17

O retrospectivă de patru filme clasice realizate de mari regizori ai celebrului Nou Val ceh va putea fi văzută, cu susţinerea Centrului Ceh, la cea de-a patra ediţie a Festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara.

24
/05
/17

Corespondenţă de la Cannes: În "The Square", regizorul suedez Ruben Östlund ia peste picior mai multe subiecte dintr-o societate civilizată: echitatea socială și raporturile de putere între indivizi, limitele libertății de expresie, lumea publicitară și efectele perverse generate de media, arta contemporană și artists talk(s).

23
/05
/17

Actorul britanic Roger Moore, celebru pentru rolurile sale din seria James Bond, a murit în Elveția, după o scurtă luptă cu cancerul. Actorul avea 89 de ani. "Cu inima grea, anuntam decesul iubitului nostru tata, Sir Roger Moore, astazi in Elvetia, dupa o scurta dar curajoasa lupta cu cancerul", au scris copiii actorului pe Twitter.

23
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Difuzate în România pe HBO, primele două episoade din noua serie „Twin Peaks”, extrem de aşteptată, ne reintroduc în universul coşmaresc-suprarealist, deopotrivă perturbator şi fascinant, al lui David Lynch.

22
/05
/17

Filmikon & Therapy lansează propunerea de terapie prin film: în fiecare marți, din 23 mai până pe 15 septembrie, Filmikon va prezenta la Therapy o selecție de producții cinematografice, autohtone și internaționale, pe terasa bistro-ului.

22
/05
/17

Corespondenţă de la Cannes, de Mihai Cristea: Despre celebrul sistem de acreditări de pe Croazetă. Şi despre două din filmele din cursa pentru Palme d`Or: "Jupiter’s Moon", al ungurului Kornél Mundruczó, şi "Loveless", al rusului Andrey Zvyagintsev.