„Soy Nero” a câștigat Marele Premiu al Festivalului Internațional de Film București (BIFF)
https://www.ziarulmetropolis.ro/soy-nero-a-castigat-marele-premiu-al-festivalului-international-de-film-bucuresti-biff/

Lungmetrajul „Soy Nero”, în regia lui Rafi Pitts, a câştigat Marele premiu al celei de-a XII-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (BIFF). Prezent pe perioada festivalului la Bucureşti, regizorul Rafi Pitts a mulţumit pentru premiu atât juriului şi echipei cu care a lucrat la realizarea filmului, cât şi scenaristului Răzvan Rădulescu.

Un articol de Petre Ivan|25 aprilie 2016

Forța artistică a poveștii, care a reușit să depășească prin mesajul ei granițele spațiale și temporale, vorbind despre drame ale actualității, au afirmat membrii juriului în motivarea lor pentru alegerea câștigătorului marelui premiu.

Soy Nero” spune povestea lui Nero, un mexican deportat, care se întoarce ilegal în SUA în căutarea propriei identități. El se înrolează în armată prin programul „green card”, căutând o scurtătură către cetățenia americană.

Premiul pentru Cea mai bună regie a fost câștigat de „L’avenir„, regizat de Mia Hansen-Love. Distincția a fost acordată pentru „umorul rafinat cu care este tratată problema apăsătoare prin care trece o femeie”, potrivit motivației juriului.

La categoria Cel mai bun scenariu, premiu a fost acordat producției din Bosnia Herțegovina „Death in Sarajevo„, regizor și co-scenarist Danis Tranovic, pentru „modul strălucit în care combină realitatea contemporană cu reflecțiile emoționante asupra trecutului”.

Filmul „The Boss’s Daughter„, cu regia și scenariul semnat de Olivier Loustau, a obținut o Mențiune specială din partea juriului.

La ediția din acest an a BIFF, juriul secțiunii principale a fost prezidat de Marie Pierre Duhamel Muller și i-a mai avut în componență pe Elena Cristodoulidou, Enrico Vannuci, Gabriel Dettre și Cristian Tudor Popescu.

Foto: Soy Nero – BIFF

05
/03
/15

CRONICĂ DE CARTE Apărută recent în limba română la editura UNATC Press, „Note despre cinematograf” a lui Robert Bresson este la fel ca stilul filmelor marelui şi neîncadrabilului cineast: suplă, austeră, fără ornamente inutile şi mereu în căutarea esenţei cinematografului.

05
/03
/15

Costumele personajelor principale din filmul “AFERIM!”, regizat de Radu Jude, pot fi văzute începând de astăzi la AFI Palace Cotroceni din București (strada Vasile Milea nr 4). Realizate de designerul Dana Păpăruz, costumele reproduc în totalitate straiele secolului XIX.

05
/03
/15

Documentarul "Toto şi surorile lui", de Alexander Nanau, va fi proiectat în premieră nord-americană la cea de-a 14-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Tribeca de la New York, în secţiunea Viewpoints, care, anul acesta, se concentrează pe tema identităţii.

05
/03
/15

Zilele Femeii Cineast, un eveniment realizat anul acesta în colaborare cu Ambasada Belgiei și Uniunea Cineaștilor din România, va avea loc în perioada 6-8 martie, la Cinema Studio, în București,.

04
/03
/15

Întotdeauna am crezut că numai bărbaţii pot scrie scenarii pentru filmele de ficţiune cu secvenţe erotice, dar m-am convins că femeile au mai multă imaginaţie. Curiozitatea mea impulsivă m-a împins spre sala de cinematograf, ca să înţeleg de ce isteria succesului unei banale cărţi cu subiect erotic, scrisă de o femeie, a acaparat mintea omului de rând, şi între timp a devenit film de mare succes.

04
/03
/15

CRONICĂ DE FILM A venit fără avertisment și riscă să ia pe nepregătite o bună parte a publicului. Și asta pentru că „Aferim!”, al treilea lungmetraj al lui Radu Jude, nu este deloc reconstituirea istorică la care se vor fi așteptat unii.

03
/03
/15

Producţia Warner Bros. Pictures „Focus” redă pe marile ecrane povestea lui Nicky (Will Smith), un maestru al escrocheriilor, pentru care viaţa devine şi mai complicată atunci când o întâlneşte pe superba Jess (Margot Robbie), o novice ambiţioasă în ale înşelăciunii.