Spectacol cu scrisori romantice de la Chopin
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacol-cu-scrisori-romantice-de-la-chopin/

Marti, 18 decembrie 2012, incepand cu orele 19:00, la Studioul de Opera al Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti din  Str. Stirbey Voda nr.33, va avea loc spectacolul “Scrisori romantice”. “Scrisori romantice” este un spectacol necoventional, caracterizat prin fast si eleganta ce pune in scena povestea dramatica de dragoste dintre Frederic Chopin si scriitoarea George […]

Un articol de Andrada Văsii|14 decembrie 2012

Marti, 18 decembrie 2012, incepand cu orele 19:00, la Studioul de Opera al Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti din  Str. Stirbey Voda nr.33, va avea loc spectacolul “Scrisori romantice”.

“Scrisori romantice” este un spectacol necoventional, caracterizat prin fast si eleganta ce pune in scena povestea dramatica de dragoste dintre Frederic Chopin si scriitoarea George Sand. Evenimentul este un elogiu adus marelui compozitor la mai bine de 200 de ani de la nasterea sa.

In regia si dramatizarea Cristinei Lascu, spectacolul a luat fiinta in ianuarie 2010 cand a avut premiera pe scena Ateneul Roman, inaugurand Anul International Chopin. Este un spectacol ce combina recitalul de pian cu teatrul intr-o maniera captivanta si antrenanta pentru public.

Spectacolul se adreseaza unui public larg, pasionat de frumos si cultura dar si de muzica fascinanta a lui Chopin. Fragmente din scrisorile celor doi iubiti se intrepatrund cu recitalul de pian, evocand astfel parti din memoriile scriitoarei George Sand publicate in 1855 sub titlul “Povestea vietii mele”.

Programul reprezentatiei este urmatorul :

  1. Marche funèbre  din Sonata în si bemol minor, op. 35
  2.  Studiu op.10 nr.12, în do minor, Revoluţionarul
  3.  Balada, op. 23 nr. 1, în sol minor – fragment
  4.  Fantaisie – Impromptu op.66, în do diez minor
  5.  Studiu op.10 nr. 8, în Fa major
  6. Vis de dragoste ( de Franz Liszt ) – fragment
  7.  Preludiu op. 28 nr.7, în La major
  8.  Mazurca op.7 nr.3, în fa minor
  9.  Nocturna op.9 nr.1, în si bemol  minor
  10.  Mazurca op.7 nr.1, în Si bemol major
  11.  Preludiu op.28 nr.15, în Re bemol major
  12. Fantezia în fa minor, op. 49 – fragment
  13. Vals op.69 ­­­nr.2, în si minor
  14. Vals op.34 nr.2, în la minor
  15. Vals op.64­­­ nr.2, în do diez minor
  16. Studiu op.25 nr.7, în do diez minor
  17. Andante spianato op.22, în Sol major

 

 

Sursa: Renne

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.