Spectacol „I AM AMERICA” la Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacol-i-am-america-la-odeon/

SPECTACOL „I AM AMERICA” 12 şi 13 noiembrie 2012, ora 19:00 Teatrul Odeon – Sala Studio Regia: Mario Biagini Cu participarea echipei de creaţie „Open Program”: Itahisa Borges-Méndez, Lloyd Bricken, Cinzia Cigna, Davide Curzio, Agnieszka Kazimierska, Felicita Marcelli, Alejandro Tomás Rodriguez Muzica: Open Program, Workcenter of Jerzy Grotowski şi Thomas Richards Pe baza versurilor lui: […]

Un articol de Andrada Văsii|9 noiembrie 2012

SPECTACOL „I AM AMERICA”

12 şi 13 noiembrie 2012, ora 19:00
Teatrul Odeon – Sala Studio
Regia: Mario Biagini

Cu participarea echipei de creaţie „Open Program”: Itahisa Borges-Méndez, Lloyd Bricken, Cinzia Cigna, Davide Curzio, Agnieszka Kazimierska, Felicita Marcelli, Alejandro Tomás Rodriguez
Muzica: Open Program, Workcenter of Jerzy Grotowski şi Thomas Richards
Pe baza versurilor lui: Allen Ginsberg
„I am America” aduce poezia lui Allen Ginsberg la viaţă într-un spectacol visceral, cu extrase din întreaga sa operă, amestecate cu fragmente din cântece tradiţionale din America de Sud. Muzica originală dezvoltată în colaborare intensă pe o perioadă de trei ani porneşte de la aceste surse, completându-le şi oferindu-le o semnificaţie mai bogată.
THE WORKCENTER OF JERZY GROTOWSKI & THOMAS RICHARDS
(Pontedera, Italia)
Festivalul găzduieşte pentru al doilea an consecutiv un eveniment special susţinut de membri din cadrul Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards din Pontedera, Italia. După ce anul trecut Thomas Richards şi echipa de cercetare în „Arta ca vehicul” au susţinut o serie de evenimente primite cu mare entuziasm de public (workshop pentru actori şi interpreţi, în cadrul căruia au fost abordate principiile de bază ale cercetării Workcenter-ului în domeniul artelor spectacolului, trei reprezentaţii ale spectacolului „The Living Room”, în regia lui Thomas Richards şi o proiecţie de film, urmată de o discuţie cu publicul), în această ediţie, echipa condusă de Mario Biagini, directorul asociat al Workcenter-ului, este prezentă în premieră în România pentru a susţine spectacolele „I am America” (două reprezentaţii) şi „Electric Party Songs”, precum şi pentru a prezenta publicului filmul „Dies Iræ: The Preposterous Theatrum Interioris Show”, urmat de o discuţie asupra sa coordonată de însuşi Mario Biagini.
„The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards”
The Workcenter of Jerzy Grotowski este un centru de cercetare în artele spectacolului fondat de Jerzy Grotowski în 1986 la Pontedera, în Italia, la invitaţia „Centro per la Sperimentazione e la Ricerca Teatrale” din Pontedera. În cadrul acestui centru şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 13 ani din viaţă, Jerzy Grotowski, punând bazele practicii de cercetare în domeniul artelor spectacolelor, numită „Arta ca vehicul”, pe care a continuat să o dezvolte până la moartea sa, în 1999. În cadrul acestei investigaţii, a lucrat îndeaproape cu Thomas Richards, pe care l-a numit „esenţialul său colaborator”, adăugând ulterior şi numele acestuia în titulatura centrului. În timpul celor 13 ani de cercetare de la Pontedera, Grotowski i-a transmis lui Thomas Richards esenţa cercetării sale de o viaţă. În calitate de Director Artistic şi Director Asociat, Thomas Richards continuă astăzi, alături de Mario Biagini, un membru-cheie al centrului, munca de cercetare a lui Grotowski.
În prezent, în cadrul Workcenter-ului funcţionează două echipe: „Focused Research Team in Art as Vehicle” (Echipa de Cercetare în „Arta ca Vehicul”), condusă de Thomas Richards, care are ca scop continuarea cercetărilor în acest domeniu, precum şi „Open Program”, care este condus de Mario Biagini.
Echipa „Open Program”, alcătuită din zece actori din întreaga lume, este cea care are rolul de a crea o punte între cercetarea Workcenter-ului şi societate. În acest sens, se urmăreşte redescoperirea nucleului teatrului: momentul contactului uman plin de însemnătate. În prezent, spectacolele şi evenimentele propuse de „Open Program” sunt create pornind de la textele poetice scrise de Allen Ginsberg şi cântecele tradiţionale din sudul Statelor Unite. Scopul echipei este să redescopere atât aspectele vii ale cuvântului poetic, ca unealtă pentru contact şi acţiune, cât şi ritmicitatea şi sonoritatea sa şi căile în care aceste particularităţi se pot manifesta în jocul actorilor. Începând de la poemele lui Ginsberg, membrii echipei au compus cântece care abordează diferite stiluri şi genuri muzicale, înfăţişând varietatea şi versatilitatea grupului.
29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.