Teatrul Metropolis întâmpină 100 de ani pentru România, Sala “Amfiteatru” devine Sala “Centenar”
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-intampina-100-de-ani-pentru-romania-sala-amfiteatru-devine-sala-centenar/

2018 reprezintă un an important pentru istoria României, este anul în care se sărbătoresc 100 de ani de la Marea Unire, astfel încât, Teatrul Metropolis se alătură demersurilor iniţiate pe tot cuprinsul ţării pentru omagierea acestui bogat secol.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2018

Începând de ieri, 23 martie, Sala “Amfiteatru” a Teatrului Metropolis poartă numele de Sala “Centenar”.

Cu acest prilej, cele 100 de locuri ale sălii vor primi numele personalităților marcante ale acestui secol, personalităţi din domeniul teatrului românesc. Pe parcursul a 5 luni, fotoliile sălii vor trece prin metamorfoza schimbării numelui. În fiecare lună, fotoliilor li se vor adăuga câte 20 de nume care au contribuit la pagina de istorie teatrală a fiecărei perioade a celor 100 de ani de România.

Primele 20 de nume ale acestor personalităţi vor fi: Agatha Bârsescu, Constantin I. Nottara, Aglae Pruteanu, Ion Livescu, Lucia Sturdza Bulandra, Ion Manolescu, Zaharia Bârsan, Constantin Tănase, Tony Bulandra, V. Maximilian, Maria Filotti, Gheorghe Storin, Gheorghe Timică, Maria Ventura, Marioara Voiculescu, Ion Iancovescu, Nicolae Bălţăţeanu, Elvira Popescu,  Marietta Sadova, Mihai Popescu.

 100 de ani pentru România, 100 de ani pentru scena de teatru!

Foto: Teatrul Metropolis – facebook

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.