The Network / Rețeaua, semnat de Claudiu Mitcu, la Parlamentul European
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-network-reteaua-semnat-de-claudiu-mitcu-la-parlamentul-european/

Regizorul Claudiu Mitcu va prezenta luna aceasta la Parlamentul European o selecţie de 10 minute de material din documentarul “Reţeaua” (The Network).

Un articol de Petre Ivan|15 ianuarie 2015

The Network / Rețeaua – Proiecția va avea loc pe 27 Ianuarie în cadrul evenimentului “Europa Discrepanțelor Medicale” (A Europe of disparities), dezbatere organizată de Organizația Europeană a Bolnavilor de Cancer.

Manifestarea va iniția un amplu proces de reflecție cu privire la modul de tratatare a cancerului în spațiul european. Întâlnirea își propune crearea unui grup de lucru care va elabora un document în care va fi exprimată poziția oficială legată de inegalitățile în materie de sănătate în Europa.

Actul urmează să fie lansat de Parlamentul European în aprilie 2015.

În România ultimului deceniu, lipsa unor medicamente esențiale pentru tratamentul cancerului a afectat mii de pacienți.

Claudiu Mitcu, regizorul documentarului The Network / Reteaua

Claudiu Mitcu, regizorul documentarului The Network / Reteaua

Deși, teoretic, statul român le garantează cetățenilor lui dreptul la viață, mii de bolnavi nu au putut începe tratamentul la timp, l-au început cu întârziere sau au urmat un tratament incomplet, cu efecte devastatoare asupra șanselor lor de supraviețuire.

Pentru mulți dintre ei ajutorul a venit de la o rețea de anonimi, cunoscută mai târziu ca „Rețeaua Citostaticelor”.

Timp de 5 ani, peste 400 de români care locuiesc în Europa de Vest, rudele lor sau simpli turiști au cumparat și au adus în România medicamentele necesare pacienților aflați în impas sau medicilor acestora.

Fără vreo recompensă materială, de multe ori chiar pe propria cheltuială. Documentarul „Rețeaua” urmărește drumul medicamentelor citostatice de la mai multe farmacii din Austria și Ungaria până la pacienții din România, ne prezintă modul în care rețeaua funcționa și pe o parte dintre actorii-cheie ai acesteia.

Filmul este produs după o investigație jurnalistică realizată de Vlad Mixich.

După proiecția celor 10 minute din documentarul aflat în faza finală de post-producție va avea loc o dezbatere la care vor participa experți europeni din domeniul medical.

Aceștia vor încerca să identifice principalii factori care duc la inegalități în ceea ce privește tratarea cancerului la nivelul țărilor europene.

“Rețeaua” este o producție Parada Film și WeAreBasca, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, cu participarea HBO România.

Foto: The Network / Rețeaua – Parada Film

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.