„The Post”, de Steven Spielberg, cel mai bun film al anului?
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-post-de-steven-spielberg-cel-mai-bun-film-al-anului-2017/

Lungmetrajul „The Post”, regizat de Steven Spielberg, cu Tom Hanks şi Meryl Streep în rolurile principale, a devenit unul dintre favoriţii actualului sezon al premiilor cinematografice americane, după ce a fost desemnat marţi seară cel mai bun film al anului 2017 de National Board of Review, o prestigioasă asociaţie de cineaşti şi producători de film, ce a fost înfiinţată în 1909

Un articol de Petre Ivan|30 noiembrie 2017

 

„The Post” prezintă felul în care jurnalista Katharine Graham (Meryl Streep) de la Washington Post și editorul Ben Bradlee (Tom Hanks) au decis să colaboreze și să publice documentele din seria „Pentagon Papers”, riscând sancțiuni din partea justiției, pentru a dezvălui o tentativă de acoperire a unor secrete guvernamentale despre războiul din Vietnam.

National Board of Review a alcătuit și o listă a celor mai bune 10 filme ale anului. În 2017, această listă este alcătuită din următoarele producții cinematografice: „Baby Driver”, „Call Me By Your Name”, „The Disaster Artist”, „Downsizing”, „Dunkirk”, „The Florida Project”, „Get Out”, „Lady Bird”, „Logan”, „Phantom Thread”.

Protagoniștii filmului „The Post”, Tom Hanks și Meryl Streep, au fost premiați de National Board of Review la categoriile de interpretare — cel mai bun actor în rol principal, respectiv cea mai bună actriță în rol principal.

Premiul pentru cel mai bun scenariu original a fost atribuit cineastului Paul Thomas Anderson, regizorul filmului „Phantom Thread” — ultimul film al celebrului actor Daniel Day-Lewis.

Trofeul aferent categoriei „cel mai bun scenariu adaptat” a fost decernat lui Scott Neustadter și Michael H. Weber, scenariștii filmului „The Disaster Artist”.

Greta Gerwig s-a impus la categoria „cel mai bun regizor” cu filmul „Lady Bird”.

Lungmetrajul „Coco” a fost desemnat cel mai bun film de animație, iar producția cinematografică „Jane” a triumfat la categoria „cel mai bun documentar”.

Premiul pentru cel mai bun film străin a revenit peliculei „Foxtrot”, de Samuel Maoz, pe lista celor mai bune cinci filme străine aflanndu-se: „A Fantastic Woman”, „Frantz”, „Loveless”, „Summer 1993” și „The Square”.

Lungmetrajul „Get Out”, de Jordan Peele, a câștigat două premii — cel mai bun regizor debutant și cea mai bună distribuție.

Timothee Chalamet, unul dintre protagoniștii filmului „Call Me by Your Name”, a fost desemnat cel mai bun actor debutant.

 

În 2016, cel mai bun film al anului, potrivit voturilor exprimate de membrii asociației National Board of Review, a fost lungmetrajul „Manchester by the Sea”.

Foto: The Post – facebook

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.