Top 10 scheciuri celebre – mari actori români în Revelioanele de altădată
https://www.ziarulmetropolis.ro/top-10-scheciuri-celebre-mari-actori-romani-in-revelioanele-de-altadata/

În ultimii ani, divertismentul programelor de Revelion a cunoscut o devalorizare brutală, spre resemnarea telespectatorilor din vechea gardă. Ziarul Metropolis vă propune un Top 10 scheciuri celebre de la „Revelioanele de altădată”. Astăzi, poziţiile 7-10 ale clasamentului, iar mâine şi poimâine, locurile 1-6.

Un articol de Ziarul Metropolis|29 decembrie 2013

În ultimii ani, divertismentul programelor de Revelion a cunoscut o devalorizare brutală, spre resemnarea telespectatorilor din vechea gardă. Ziarul Metropolis vă propune un Top 10 scheciuri celebre de la „Revelioanele de altădată”.  Astăzi, pozițiile 7-10 ale clasamentului, iar mâine (30 decembrie) şi poimâine (31 decembrie), „premiantele din toate timpurile“ (locurile 1-6).

Pentru români, Revelioanele de pe vremea lui Ceaușescu reprezentau singura noapte din an în care televizorul își găsea o utilitate (maximă). Nu exista ghinion mai mare decât să ți se defecteze televizorul alb-negru (cu lămpi sau cu circuite integrate)  taman în ultima zi a anului, înaintea programului special de Revelion.

Pentru că, dacă o „Noapte dintre ani” fără friptură, salată de boeuf, sarmale, piftie, cozonaci, șampanie Zarea și alte minunății se mai pomenise, Revelion fără divertisment, adică fără Toma Caragiu, Puiu Călinescu, Dem Rădulescu, Stela și Arsinel, Jean Constantin, Mitică Popescu, Amza Pellea, Octavian Cotescu (și mulți, mulți alții) nici că se mai aflase vreodată.

Topul reflectă gusturile redactorilor de la Ziarul Metropolis. Vă invităm şi pe dumneavoastră să faceţi topuri alternative, pentru a ne aminti împreună de marile momente de umor care au făcut totul mai suportabil. Imaginile fac parte din arhiva TVR.

Locul 10

Mitică Popescu și Florin Zamfirescu – „Danga Langa“,  de Octavian Sava, 1988

Locul 9

Amza Pellea – „Nea Mărin, Momente“, 1978

Pentru punerea pe picioare a acestor megaspectacole naționale lucrau armate întregi de oameni.

Citiţi şi: Top 10 scheciuri celebre. Toma Caragiu şi Mircea Diaconu, pe primul loc

Artiștii erau aleși pe sprânceană și repetițiile durau săptămâni și luni de zile. Autoritățile închideau câte un ochi pe 31 decembrie și îi permiteau poporului să se distreze un pic, să râdă și să mânânce (care ce găsește /apucă).

Locul 8

Florin Piersic – „Castravetele”, adaptare de Octavian Sava, după I. L. Caragiale, 1987

Locul 7

Horațiu Mălăele – „Calcule după petrecere“, de Dan Mihăescu, 1990

Cum era și firesc, anii și zăpezile au trecut, dictatorul a fost îngropat la doi metri sub pământ, la fel cum s-a întâmplat și cu „șopârlițele”, cu umorul și cu divertismentul de calitate.

Revelioanele din fața micilor ecrane au devenit încet-încet, Vanghelioane sau ieșiri în Piețe, după trendul occidental, în timp ce maneliștii și artiștii de mucava au inundat / imundat televizoarele prăfuite ale telespectatorilor.

Foto cu Amza Pellea (Top 10 scheciuri celebre) – Cinemagia

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.