Treizeci de scurtmetraje internaționale și românești, în competițiile BIDFF 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/treizeci-de-scurtmetraje-internationale-si-romanesti-in-competitiile-bidff-2018/

Treizeci de scurtmetraje internaţionale şi româneşti au fost selectate în competiţiile Bucharest International Dance Film Festival 2018 din peste 300 de producţii înscrise. Competiţia naţională va avea loc pe 7 septembrie, de la ora 21.00, la Deschis Gastrobar, iar cea internaţională, pe 8 septembrie, dela ora 18.30, la Cinema „Elvire Popesco”.

Un articol de Petre Ivan|16 august 2018

Competiția internațională de scurtmetraje a fost împărțită în două secțiuni – „[re]tracing Values” și „[re]tracing Time” -, iarfiecare dintre acestea cuprinde zece filme.

Pelicule din Finlanda („Through the Supermarket in Five Easy Pieces”), Austria („Competing for Sunlight: Ash”), Coreea de Sud („BOOKANIMA: Dance”), Rusia („ctrlC/ctrlV”), Canada („Traverse”), Franța („Insan”), Marea Britanie („Business is Brutal”și „washed up babies”), Germania („Guenni”) și Olanda („A Flood Remains”) explorează, palpitant și energic, valorile lumii contemporane.

Șase dintre regizorii și coregrafii acestor filme vor participa la o sesiune de întrebări și răspunsuri.

Zece filme din Franța („Out of body”), Danemarca („Laws of Motion”), Africa de Sud („Room”), Marea Britanie („Night Dancing”), Brazilia („Vanitas”), Olanda („Are you multifocal”), Finlanda („Time Subjectives in Objective Time”), Spania („Babelian Circles”), Cehia („Adieu”) și Austria („Competing for Sunlight: Oak”) au fost selectate în competiția internațională „[re]tracing Time”. Ele creează o poartă către o altă realitate, măsoară spațiul cu gesturi  și surprind o lume irațională, uneori periculoasă.

Cât privește competiția națională, numărul de aplicații s-a triplat față de anul 2016, când a fost introdusă în festival. Competiția românească demonstrează că granițele dintre genurile artistice și generații sunt fluide.

Au fost selectate: „Dépaysement”, „How long?”, „Suite for the Office [Sleepwalking]”, „NonStop TM”, „Unchained”, „Next Revolution, Please!”, „States Uprooted”, „jam da koakaz”, „(Slow) Breath” și „Never Ending”.

După proiecția acestei selecții, vor avea loc sesiuni de întrebări și răspunsuri cu echipele filmelor.

Are you multifocal

Competiția națională va avea loc pe 7 septembrie, de la ora 21.00, la Deschis Gastrobar, iar cea internațională, pe 8 septembrie, dela ora 18.30, la Cinema „Elvire Popesco”.

Juriul va fi format din Helena Jonsdottir (Islanda, coregrafă și regizoare de film), Gabor Pinter (Ungaria, selecționer și director de festival) și Adrien Ouaki (Franța, regizor și coregraf, câștigătorul BIDFF 2017).

Competing for Sunlight ASH

Jurații vor acorda trofeul pentru cel mai bun film din competiția internațională, în valoare de 1.000 de euro, premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro și premiul pentru cel mai mai bun film românesc, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Institutul Cultural Român. Acestora le va fi adăugat premiul publicului, în valoare de 300 de euro.

Cea de-a patra ediţie a Bucharest International Dance Film Festival va avea loc în perioada 6 – 9 septembrie, în şase spaţii din Capitală – Cinema „Elvire Popesco” (Institutul Francez din România), Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, LINOTIP-Centru Independent Coregrafic, DESCHIS Atelier, DESCHIS Gastrobar şi Qreator.

Tema ediţiei de anul acesta a singurului festival de gen din România o reprezintă „[re]tracing” – urmele pe care timpul le-a lăsat în vieţile oamenilor şi ale comunităţilor din care fac parte.

Foto: BIDFF 2018 – facebook

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.