„Trilogia Creangă” în premieră pe teatrulgong.ro
https://www.ziarulmetropolis.ro/trilogia-creanga-in-premiera-pe-teatrulgong-ro/

Teatrul pentru Copii şi Tineret „Gong” Sibiu lansează luni, 14 decembrie, de la ora 10:00, seria de autor „Trilogia Creangă”.

Un articol de Liliana Matei|10 decembrie 2020

Construită ca un spectacol de teatru radiofonic în regia Evei Labadi, seria reunește poveștile „Fata babei și fata moșneagului”, „Punguța cu doi bani” și „Ursul păcălit de vulpe”. Fișierele audio vor putea fi accesate pe teatrulgong.ro, gratuit, timp de un an de zile.

Cele mai îndrăgite povești românești prind viață prin interpretarea actorilor Teatrului „Gong” din Sibiu, pornind de la forța dialogului articulat prin muzică și efecte sonore, fără a avea nicio imagine vizuală. „Poveștile audio au fost create ca o alternativă teatrală în pandemie și își propun să dezvolte imaginația celor mai mici.”, a declarat Adrian Tibu, managerul Teatrului pentru Copii și Tineret din Sibiu.

„Fata babei și fata moșneagului” este un basm scris de Ion Creangă și publicat în 1877.

Povestea are un caracter profund moralizator si face o pledoarie pentru cumințenie, bunătate și modestie. Adaptarea radiofonică de la Sibiu îi are în distribuție pe actorii Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Lucia Barbu, Adrian Prohaska, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

„Punguța cu doi bani” este o poveste scrisă de Ion Creangă și publicată în 1876. Povestea arată în mod simbolic cum se ajunge de la o casă săracă la una îmbelșugată, reinterpretând mitologia populară antică. Spectacolul radiofonic de la Sibiu este interpretat de actorii Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Lucia Barbu, Adrian Prohaska, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

„Ursul păcălit de vulpe” este o povestire de Ion Creangă, ce a fost publicată în 1880. Textul are un caracter moralizator prin scoaterea în evidență a două trăsături negative, lăcomia și viclenia. Adaptarea de la Sibiu se construiește pe vocile actorilor Lucia Barbu, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

Înregistrările au fost operate de Dan Caras, la sediul Teatrului „Gong” din Sibiu, iar montajul audio a fost realizat de Mircea Chiu, în Timișoara.

De asemenea, părinții pot accesa toată luna decembrie alte 100 fișiere audio în „Meniul cu povești șoptite” de pe teatrulgong.ro. Prin intermediul acestei secțiuni, actorii rămân conectați cu fanii lor, cărora le citesc povești de noapte bună, contribuind, totodată, la dezvoltarea unui nou public pentru teatrul sibian.

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.